Det "värsta" med ridningen?

O

oio

Jo, faktiskt!

Mina tankar kring detta började när jag funderade på att sätta igång igen- vilket jag helst vill. Jag bor delvis på fel ställe- fel kommun, men, förhoppningsvis flyttar jag mot rätt inom ett halvår...två år.

Det jag tänkt- om jag skulle försöka komma iväg på turridning en gång i månaden- eller mer...(det stället ligger ca 1,5 timmes färdväg från mig) så tar det en del tid. En del pengar- med tanke på att jag inte har fast tjänst. Jag vet inte om jag har jobb ex.vis i okt ens.

Förutom då en del tid och mycket pengar, ev att min rygg kommer att krångla- diskbråck bl.a...knäna kommer ta lite mer stryk också...de är lite slitna men...så kommer jag inte på mer som är negativt.

Gör ni???

Eller...är det bara positivt???

Sv: Det "värsta" med ridningen?

Hej hej... Ja, vad ska man säga... Jag lider av svår fibromyalgi och har dessutom väldigt försvagade höfter av X antal förlossningar så jag kan absolut förstå vad du menar med just smärtbiten... Min rygg, höfter, knän tar ofta stryk när jag rider MEN jag skulle inte vilja sluta..det är lixom värt det... Jag försöker ta mig tbx efter en väldigt svår depression med social fobi/ panikångest och DÄR är samvaron med pållarna ett oerhört viktigt moment i tillfrisknandet... utan hästarna skulle jag inte ta mig UT... jag skulle ligga i sovrummet och stirra i taket.....:( Hästarna för mig tbx till LIVET :laugh:och då gör lite smärta inget...

Jag har iof förmånen att ha hästarna hemma på gården i eget stall så kostnaden blir ju inte densamma som om man ska betala inför varje tur ej heller installa... men en sak kan jag då säga... för mig är det värt....varje krona, varje smärta och varje stund med arbete och omsorg.....:love::love:.

Liknande trådar

Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: slant98
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 561
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar