Vad hemskt för din släkting, jag hoppas att inget mer hände!Min släkting blev ju skakad mitt på dansgolvet av sitt ex som hon var rädd för utan att någon gjorde något öht, varför tror du att utomstående reagerar mer på att en kvinna får en örfil än att en man får det? Vad är det för reaktion du efterlyser? Jag som inte ens såg det inträffade utan bara fick trösta henne efteråt letade i timmar tills jag hittade honom och upplyste honom om vilka konsekvenser det skulle bli om han inte ga fan i att bråka mer med henne.
Jag menade inte att låta som att folk alltid reagerar när kvinnan blir misshandlad, utan att folk alltid borde reagera som de gjorde i experimentet - dvs de gick fram och sa ifrån. Och att det är förståeligt att man reagerar kraftigare när det är ett kvinnligt offer pga det är känt att de fallen slutar dödligare.
Det jag efterlyser är bara att man reagerade med att gå fram och säga ifrån även när det var det manliga offret.
För övrigt bra av dig att gå till honom och säga till Det är tråkigt ofta hur man inte vågar säga ifrån pga man blir rädd för att råka ut för något själv.