det tråkiga har hänt

M

majti

Hästen startade på Jägers i tisdags, idag har vi konstaterat chipfraktur i framknät(3:e karpalbenet) :cry: Är det någon som vet prognosen för att komma tillbaka till banan efter en eventuell operation? Vi vill ju ge henne en chans att fortsätta som galopphäst, hon är bara tre år.
//M

Sv: det tråkiga har hänt

Antar att det beror på hur det läker men vet en häst som hade chipfraktur i ena framknät,dom var tvugna att operera.Hästen sattes igång men precis innan hästen var klar för start så sa knät ifrån,så det blev ingen start.Vet även en annan häst som fick likadan skada som inte behövdes opereras men han går som ridhäst nu.Jag vet däremot inte om dom försökte få honom till start.
Så det är väl bara att vänta och se.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 975
Senast: Lotus
·
Avel Nu, 7 dagar efter att ha satts upp på telefonlistan, blev jag uppringd från Ultuna ang Keles kastning. Och det har inte tagits några...
Svar
19
· Visningar
2 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka