Sophia_
Trådstartare
Sv: Det som inte fick hända. (Starkt om avlivning.)
Jag vet en häst som dog av en hjärtattack mitt i ett bocksprång. Var död när han föll till marken.
Måste ju vara det ultimata?
Det har gått några månader sen avlivningen nu och jag tycker inte det känns så jobbigt längre. Nu minns jag bara "min häst" och den underbara perosnlighet hon var, allt vi har gått igenom tillsammans och de år vi fick. När jag tänker på henne tänker jag inte på avlivningen, utan på allt vi hade.
Med facit i hand så känner jag inte att jag kunnat gjort någonting annorlunda.
Min ridlärare sa en gång att den ultimata döden för en galoppör (efter jag tog bort mitt fullblod) vore att anlita en riktigt bra snyper (kommer inte ihåg va det heter på svenska...) som sköt när hästen var i full galopp på ett gärde. Men det lär väl aldrig hända?
Jag vet en häst som dog av en hjärtattack mitt i ett bocksprång. Var död när han föll till marken.
Måste ju vara det ultimata?
Det har gått några månader sen avlivningen nu och jag tycker inte det känns så jobbigt längre. Nu minns jag bara "min häst" och den underbara perosnlighet hon var, allt vi har gått igenom tillsammans och de år vi fick. När jag tänker på henne tänker jag inte på avlivningen, utan på allt vi hade.
Med facit i hand så känner jag inte att jag kunnat gjort någonting annorlunda.