Eller hur. Episkt trams. Stieg Larsson skulle spy på dem.Åh,nej.........
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur. Episkt trams. Stieg Larsson skulle spy på dem.Åh,nej.........
Förlaget på facebook:
EFTERLYSNING! ÄR DU LISBETH SALANDER?
Vi efterlyser Lisbeth Salander-look alikes. Ta fram din inre eller yttre Lisbeth och kom till nattöppet på Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan 26/8 kl 22.30!
I vinstpotten ligger en eftertraktad biljett till releasefesten på Södra Bar 27/8 och chansen att bli först i världen med att köpa boken… Alla Lisbethar bjuds på pizza från 22.30. Se till att vara först och bäst! En jury från förlaget väljer ut max 3 vinnare!
Man kan väl inte direkt säga att de hedrar Stieg Larssons minne
Det är ett sätt att se på det. Jag har fått intrycket att Blomqvist är en smart typ. Smarta typer funderar på sina relationsformer oavsett hur de ser ut och mänskligt att tvivla emellanåt.Jag hörde en intervju med författaren på radion. Där han sa att spoilade att i boken så kommer Blomqvist att tvivla på formen i sitt förhållande med Erika Berger. Jag kommer väl inte ordagrant ihåg vad han sa men kontentan var att om han haft samma sorts förhållande så skulle han inte ungå att tvivla på dess former. Mmmm, ok... där någonstans förstod jag att stackaren heeelt missat poängen med Milleniumserien.
Jag köpte den inte! Stod och bläddrade i den på Ica, la ner den, tog upp den och bläddrade igen.
Blir avis på din karaktär!Så jag köpte inte och det är en lättnad!
Jamen precis!! En bokserie som denna med massor av fans världen över så följer ett ansvar. Det är oerhört orättvist det som hänt henne. Men varför måla sig in i ett hörn och "tjura" när hon ändå erbjöds en spottstyver av kakan (runt 10 millar ryktades det om..eller var det 20?) för det fjärde utkastet av serien.Till alla: jag tycker inte att det är så självklart att Eva ska ha ensamrätt på att avgöra om ngn annan ska ta över Stiegs skrivande. Det känns som att hennes omdöme styrs av att hon inte får några arvspengar eller intäkter av utgivningar. Hon har ju satt sig i en tråkig sits.
I själva verket skulle man nästan kunna säga att deckargenren sedan länge blivit ett slags surrogat för samhällsengagemang: Vi får chansen att reagera på ondska, men också möjligheten att känna hur avspända vi blir när intrigen – till skillnad mot samhällsproblemen – löses upp.