Det ska böjas i tid

Sv: Det ska böjas i tid

Älgen är vare sig skjuten eller speciellt demolerad och inte är det "starka" bilder heller, så vad ska jag varna för??

**Varning: Liten söt valp på stor helfrusen död älg** :confused

Jag ha rinte bett om förståelse för att du ska veta exakt hur jag ser p saker och ting. Du är jägare, du brukar titta på döda djur då. Om jag inte minns fel har du även varit slaktare av ngt slag? Bingo! Jag har valt att inte vara något. Iom det kan man räkna ut att jag (och säkert fler) inte ser saker på ett så neutralt sätt som du. Var det bara så svårt att säga, "okej, jag varnar nästa gång?".
 
Sv: Det ska böjas i tid

.........och sen ber vi PIRU (snabbt exempel) att sluta lägga ut bilder som kanske kan framställa rottisen och schäfern som en Mördarhund för den som inte är van, samt att alla bilder på små hundar borde förbjudas (spec. vavvor) då man kan påverka folk att köpa små importerade vavvor med allehanda sjukdomar.

Det blir så lätt absurdt.

Kan man inte se bilden som något positivt?
Liten jakthunds första möte med "the real stuff".
 
Sv: Det ska böjas i tid

Riktigt härliga bilder!

Kan tänka mig att det var en stolt uppfödarmatte....;)
 
Sv: Det ska böjas i tid

Om djuret varit mosat eller benen stått åt olika håll kunde jag kanske förstått ditt resonemang, men detta ser ut som en älg du ser springande i skogen. Skillnaden är bara att den ligger ner och rör sig inte!

Alla djur avlivas innan dom hamnar på våra tallrikar!

Alla våra kära husdjur skall också denna väg vandra. Och hur ledsen man än är så ser dom ganska fridfulla ut när dom fått somna in. Denna älg ska vara glad att den fått somna för annars hade den med största sannolikhet legat och plågats efter en trafikskada. Så var glad för älgens skull istället!
 
Sv: Det ska böjas i tid

Varför just på tungan? Den stackars älgen var ju död lite respekt får väl valpen ha ;)
 
Sv: Det ska böjas i tid

vilket lovande litet "monster":rofl: (OBS...sagt med VÄRME och RESPEKT i rösten...INGET ILLA MENAT)
kommer säkert bli en kanonhund..måste vart super för dig som uppfödare till denna tuffing:rofl:
Grattis till en mkt lovande älgvovve:d
 
Sv: Det ska böjas i tid

En död älg är en bra älg.:D Men respektera ett önskemål om obehagliga bilder. Vi är ju alla olika och Calazirya ville uppenbarligen inte se bilderna.
 
Sv: Det ska böjas i tid

Haha det var bara ett skämt från min sida ( det första inlägget ) Trodde ingen kunde missa det, det var MrsScabtree som blev ond i ögat på Gnist över bilderna ;)
 
Sv: Det ska böjas i tid

Ja herregud så synd om han/hon.

Och jag hoppas inte att du var allvarlig här vad gäller känslan av ironi jag få ri det hä rinlägget? Visst, jag är känslig och tycker hemskt synd om älgen som är död, och jag håller mig ifrån alla väldigt underliga jämförelser som gjort mot min protest till den ocensurerade bilden då de ej har med död att göra. Stackars älg ja, men nog sjutton var det väl ändå mer synd om människan som körde på den? Jag har svårt att tänka mig att h*n gjorde det med flit.:crazy:
 
Sv: Det ska böjas i tid

Jag hade också uppskattat en varning!

Tyckte bilderna var ganska jobbiga att se, och tycker både det är äckligt och tragiskt att visa bilder på en älg som blivit dödad i trafiken med glatt humör.
Finns risk för att den älgen led ganska mkt innan den dog.


Hur jobbigt är det för dig att skriva "varning för starka bilder" överst i inlägget kontra för oss som inte mår bra av såna här bilder att se dem ovarnade?

Tycker det handlar om vanlig hänsyn och folkvett...
Visst du kunde ha glömt, men då ber man oftast om ursäkt.
Nu förstod du tydligen inte alls varför endel kunde reagera på bilderna och det tycker jag är lite...konstigt
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp