Det närmar sig nyårsafton..

Sv: Det närmar sig nyårsafton..

Klart jag ska prata med vetrinären ,undrade mest allmänt pga många har rek Nozinan o det kaqn jag som sagt inte ge. Finns Plegisil fortfarande? Trodde det var förbjudet .

Aha, då är jag med, då ber jag om ursäkt för jag missförstod. Plegicil har funnits 'hela tiden', bara till häst det 'försvunnit' i oral form.

Jag vet att iaf i USA så ger man hundar valium, så det borde kunna fungera om det inte går med varken Nozinan eller plegg (min 'nya' hemmavet gillade btw inte Nozinan, frågade inte varför). Jag har ju bara erf av Nozinan och Pleg, och nu har jag inte sett hur pleg fungerar på nyår, men hitills föredrar jag ju det klart före nozinan just för han är vaken och 'med' på pleg men 'väck' och raglar på nozinan.

Ok ska försöka få Pleg då ,har en vetrinär som känner mina hundar och dit jag går alltid så det är inga problem hoppas jag. Förmodligen är det den stora risken för överkänslighet din vet inte gillar med Nozinan. Har även många biverkningar på människor iallafall bla ljus/solkänslighet . Hoppas du får ett drägligt nyår med hundarna. Min lilla bryr sig inte det minsta som tur är. Har provat att träna den andra utan framgång. Var helt orädd tid o blev rejält skrämd till Valborg för 1 o1/2 sen sen dess hysteriskt rädd.

Inte stes till hund. Lugnande för människor ska man överhuvudtaget vara försiktig med när det gäller att ge till hund.

På grund av risken för överkänslighet? Hör Nozinan till den sortens lugnande?

Vår ena hund (han på min avatar :love: ) blir så ifrån sig att vi måste lämna bort honom på nyår, finns inget annat val. Lugnande tar inte på honom ens i lätt överdos.

Han får bo hos uppfödarna som, bokstavligt talat, bor mitt ute i urskogen :D
De har bara en granne som smäller smällare, det är danskar som bor ca 2 km bort och de smäller bara några stycken, de säger också till vilken tid de ska börja så hundarna får vara inne under den tiden.
Han var där förra året, han hade inte varit rädd alls då, så skönt att veta! :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Roligt för dig Álin!! De har inte plats för en liten yorkshire också?? ;)

Min hund är skiträdd för smällare och jag gav en massa räddningsdroppar till henne ifjol. Det hjälpte :)
Man får ge ordentligt av dem, men man kan ju inte överdosera så det är lugnt. Hunden blev inte slö eller slattrig - bara lugn.
Räddningsdropparna gör så att obehagliga upplevelser blir mera "intetsägande". Ifjol kunde jag t.o.m gå ut på en kort promenad med min hund precis före tolvslaget - och hon gick snällt och lugnt och kunde t.o.m kissa :)

Well, du får väl fråga, men på nyår kommer dom ha.. *räknar* utöver sina egna tio hanhundar, nio tikar och åtta valpar, sex extra hanar och fyra extra tikar.. :eek: Så det är ganska smockat i deras relativt lilla hus :p

Och ändå sa dom att våra bägge är så välkomna :love: Snacka om att ställa upp för både valpköpare och hundar!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 525
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 774
Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
633
Senast: Hawaii
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 693
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar