Lill76
Trådstartare
Som jag skrivit tidigare har min nyligen inkörda 3-åring börjat protestera mot körningen. Vi tog hjälp direkt och har konstaterat att vår maratonvagn är lite för tung för pållen och har fått låna en lättare träningsvagn som vi ska börja köra med istället. Tänkte rida pållen någon dag i veckan vilket har gått alldeles utmärkt tidigare, innan han blev inkörd. Men nu har han gått in för att kolla hur många bockningar som krävs för att jag ska ramla av Jag har åkt av nu de 3 senaste gångerna jag har ridit honon ( 3 gånger på 3 veckor kan tilläggas) Kan ju vara så att han är öm i musklerna och det är därför han uppträder som han gör.
Har tänkt vila honom nu i en vecka, ge honom ordentligt med massage och sen köra honom med den lätta vagnen 2 gånger i veckan för att få honom att bjuda framåt framför vagnen igen, men när ska jag blanda in ridningen igen??
Snälla hjälp mig, jag är så rädd att jag förstört min fina 3-åring
Har tänkt vila honom nu i en vecka, ge honom ordentligt med massage och sen köra honom med den lätta vagnen 2 gånger i veckan för att få honom att bjuda framåt framför vagnen igen, men när ska jag blanda in ridningen igen??
Snälla hjälp mig, jag är så rädd att jag förstört min fina 3-åring