Det måste vara nåt fel!

Sv: Det måste vara nåt fel!

Jo, jag misstänker det också! men det här stället verkar inte så seriösa, de har alltid annonser i tidningen med antingen nån schnauzervariant eller pudel...

men en nolla extra är lätt att få fel i all hast. eller så kanske dom säljer ut avelshundar? 5 tikar å en hanne för 75, låter ju inte helt orimligt? eller är det valpar... fattade inte annonsen direkt... hahaha

Denna kennel är avstängd från SKK. Men på deras hemsida skriver de att de valt att gå ur. Men de har under många år sålt hundar utan stamtavla mm.
De är nu gamla och ska avveckla sin sk kennel. Summan stämmer..

Vad är det för hemisda? PM:a gärna! :D *nyfnis*

Misstänkte nästan det... var inne på deras sida nyss och den verkade lite mysko. och man blir ju fundersam då de alltid har en annons med i tidningen om valpar till salu. för det första att annonsera ut sina valpar i en lokal tidning och sedan ha annonser där jämt, det känns lite oseriöst faktiskt! men vem fasen köper en hund utan stamtavla för 75 000?

avelsgr måste väl stå för avelsgrupp och en avelsgrupp borde väl inte va valpar???

Och sex vuxna meriterade hundar för 75 är ju inte dyrt, nu verkar det här tydligen skumt ändå, men annars tycker jag inte annonstexten var så konstig?

kanske... nej, om det är ett paketpris (hehe) så är det inte dyrt. nu börjar jag fatta. de ska sälja alla sina hundar!

Lady_A skrev:
avelsgr måste väl stå för avelsgrupp och en avelsgrupp borde väl inte va valpar???

Och sex vuxna meriterade hundar för 75 är ju inte dyrt, nu verkar det här tydligen skumt ändå, men annars tycker jag inte annonstexten var så konstig?

Avelsgrupp är en förälder och sen avkommor efter den.

Ang vad någon annan frågade: Jag vet inte om dessa hundar de säljer är utan stamtavlor. Men jag tror knappast det. Men de har annonserat så här i många år (inte just denna annonsen). De har valpar, unghundar och vuxna hundar till salu.
Jag har också träffat folk som köpt hund där och det har bara blivit krångel.

Jaha!

Det visste inte jag! Är det vuxna avkommor eller valpar?? En kull eller flera???
Jag har hör det handla om en liten grupp vuxna hundar/katter flera ggr men det kanske var fel använt??

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 530
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 199
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka