Det känns som att marken gungar.

Tänkte också föreslå kristallsjukan. Jag fick den för 8-9 år sen, och jag har hemsk fobi mot illamående/kräkningar, så jag tyckte det var hemskt att gå runt och känna mig yr/åksjuk i typ 3 veckor...

Jag får så emellanåt och har alltid tänkt att det beror på mitt låga blodtryck. Men det kanske kan vara att jag även har problem med spänningar i nacke och axlar då?

Det var en av sakerna som blivit mycket bättre när jag började äta levaxin. Så kolla din sköldkörtel.
Jag hade extremt dålig balans och yrsel. Ringer det i dina öron?

@Tonto: När jag är riktigt stressad och utmattad får jag yrsel, delvis pga ingen/för lite sömn. Det är helt vidrigt för jag kan knappt klara av att åka och handla (att köra bil går av någon anledning bra). Tyvärr händer det här lite nu och då eftersom jag pushat mig själv för hårt för länge (min hjärna visar helt klart stressymptom, mitt minne är ohyggligt dåligt).

Det enda som hjälper är att släppa ALLT.

Det kan ge grym yrsel tyvärr :( Hoppas att du kan få hjälp med det omgående. Om du vill kan du testa med spikmatta, värmedyna och även att kyla. Det är så olika vad som hjälper men det kan ibland lindra spänningarna och därmed yrseln.

Tack! Jag har fyra besök med vården nästa vecka så jag hoppas på lite hjälp! :)

Jag får så emellanåt och har alltid tänkt att det beror på mitt låga blodtryck. Men det kanske kan vara att jag även har problem med spänningar i nacke och axlar då?

Jag har ju lågt blodtryck men har aldrig haft det såhär illa innan. Däremot så är jag mer spänd nu än innan, jag kommer på mig själv med att spänna mig när jag sitter och vilar eller ligger i sängen.

Det var en av sakerna som blivit mycket bättre när jag började äta levaxin. Så kolla din sköldkörtel.
Jag hade extremt dålig balans och yrsel. Ringer det i dina öron?

Jag har kollat den några gånger utan anmärkning men det kanske är dags igen. Jag lämnade blodprov för en massa annat igår men såklart inte för sköldkörteln.

@Tonto: När jag är riktigt stressad och utmattad får jag yrsel, delvis pga ingen/för lite sömn. Det är helt vidrigt för jag kan knappt klara av att åka och handla (att köra bil går av någon anledning bra). Tyvärr händer det här lite nu och då eftersom jag pushat mig själv för hårt för länge (min hjärna visar helt klart stressymptom, mitt minne är ohyggligt dåligt).

Det enda som hjälper är att släppa ALLT.

Köra bil går jättebra för mig med, det är nästan avslappnande. Men att gå i affären är hemskt. Jag ska försöka vila mer, känns inte som att jag gör annat men upplever inte att vilan ger speciellt mycket just nu. Men ska försöka slappna av (expert på att oroa mig och stressa upp mig själv såklart. :meh:)

Tänkte också föreslå kristallsjukan. Jag fick den för 8-9 år sen, och jag har hemsk fobi mot illamående/kräkningar, så jag tyckte det var hemskt att gå runt och känna mig yr/åksjuk i typ 3 veckor...
Fick du någon behandling? Min storasyster fick behandling av en sjukgymnast när hon hade kristallsjukan.

Det kanske är på senare år man hittat en behandling.
Jag googlade och hittade nån behandling som jag gjorde hemma i sängen och faktiskt funkade efter ett par gånger. Inte kul när världen roterat 90 grader. Konstigt att köra bil gick bra, men jobba :wtf: nä. Fick be mina kamrater ta upp saker som jag tappade på golvet. Om det var pga stress vet jag inte men jag har inte haft det sen jag slutade på mitt stressjobb.

Nej, man behöver ingen fysioterapeut. Läkaren kan visa hur man ska göra, man ligger ner och vänder huvudet långsamt åt sidorna på ett visst sätt. Funkar kalasbra och är enkelt.
Det sjukgymnasten gjorde på min syster var bl.a. att hon fick sitta upp på en brits och så ”slängde” sjukgymnasten hennes huvud och överkropp bakåt. Så det var lite mer än att bara vrida huvudet åt sidorna. Men hon kanske hade någon svårbehandlad variant.

Det brukar inte vara populärt här att gå till läkare ”i onödan” så kan man få hjälp av en sjukgymnast är det väl bra?

Det sjukgymnasten gjorde på min syster var bl.a. att hon fick sitta upp på en brits och så ”slängde” sjukgymnasten hennes huvud och överkropp bakåt. Så det var lite mer än att bara vrida huvudet åt sidorna. Men hon kanske hade någon svårbehandlad variant.

Det brukar inte vara populärt här att gå till läkare ”i onödan” så kan man få hjälp av en sjukgymnast är det väl bra?
Man kan ju testa själv först. Det finns garanterat instruktioner om man googlar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ För ett tag sedan gick jag till en optiker då jag tyckte att jag behövde anstränga ögonen såpass att de kändes trötta. Jag tänkte väl...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 031
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 236
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama