Det känns som att marken gungar.

Tonto

Trådstartare
Jag har ett obehagligt bekymmer.

Från och till i ungefär två-tre veckor så känns det som att golvet eller marken gungar under mina fötter, ungefär som när man åker båt. Jag känner mig lite illamående när det händer ibland lite yr.

Det kan komma lite då och då, helt oförutsägbart, men alltid när jag åker hiss. Aldrig när jag sitter eller ligger ner.

De senaste dagarna har det hänt mer ofta, flera gånger om dagen.

Någon som kan ha en aning om vad som kan vara fel?

Har läkartid i nästa vecka på gund av annat bekymmer, men kan ju ta upp det här då. Men känner mig lite nyfiken på vad det kan vara redan nu såklart.

Jag har gjort utredning pga att jag har lågt blodtryck men man hittade inga problem förutom att blodtrycket är lågt. Dock har jag aldrig kännt såhär innan.

Har du varit förkyld/allergisk med nästäppa? Äter du/har du någon form av hormonellt preventivmedel? Nästäppa kan ge svullnad i öronen som kan ge yrsel och hormonella preventivmedel kan också ge yrsel. Även andra mediciner kan ge yrsel.

Jag blev så när jag fick ngt virus som också satte sig på balansorganen i öronen. Kom inte ens upp ur sängen utan att vurpa när det var som värst. Försvann med förkylningen och har tack och lov inte återkommit.

Kanske ngt sånt? Vore ju enkelt och skönt..

Jag hade lite liknande ett tag, fast kanske lite mer att "hela världen" gungade. Det var 10 år sen så minns inte exakt. Det berodde iaf på spänningar i axlar/skulderblad och jag fick hjälp med övningar hos sjukgymnasten. Försvann snabbt efter det och har aldrig återkommit.

Har du varit förkyld/allergisk med nästäppa? Äter du/har du någon form av hormonellt preventivmedel? Nästäppa kan ge svullnad i öronen som kan ge yrsel och hormonella preventivmedel kan också ge yrsel. Även andra mediciner kan ge yrsel.

Tack för svar! Inte på länge, senast var nog i somras, och jag äter inte heller hormonellt preventivmedel heller.

Jag blev så när jag fick ngt virus som också satte sig på balansorganen i öronen. Kom inte ens upp ur sängen utan att vurpa när det var som värst. Försvann med förkylningen och har tack och lov inte återkommit.

Kanske ngt sånt? Vore ju enkelt och skönt..

Har inte varit förskyld tyvärr. :(

Jag hade lite liknande ett tag, fast kanske lite mer att "hela världen" gungade. Det var 10 år sen så minns inte exakt. Det berodde iaf på spänningar i axlar/skulderblad och jag fick hjälp med övningar hos sjukgymnasten. Försvann snabbt efter det och har aldrig återkommit.

Jag har nästan konstant ont i hela kroppen, så det kan ju vara spänningar! Har en remiss skickad till smärtklinik, om dom tar emot mig så kanske dom kan hjälpa med något sådant!

Jag har haft/har liknande problem i perioder. Men det låter ju förhoppningsvis troligare att det kanske rör sig om problem i relation till smärta och spänningar eller kristallsjuka i ditt fall.

Jag svimmade och slog i ansiktet för ett par år sedan. Från att ha stått upp och hållit i barnvagnen så vaknade jag på golvet. Som tur var hade vi redan gått in i huset där vc ligger för att låna toa, så det var ju smidigt.
Läkaren sa att det var pga mina spända axlar/nacke.

Jag har nästan konstant ont i hela kroppen, så det kan ju vara spänningar! Har en remiss skickad till smärtklinik, om dom tar emot mig så kanske dom kan hjälpa med något sådant!
Låter ju som att det kan vara det som ställer till det ja. Hoppas du får hjälp på smärtkliniken. Hör med en sjukgymnast annars, finns kanske något de kan hjälpa dig med trots annan problematik.

Jag är typ som betong i överkroppen och är utmattad. Visste inte att det kan ge yrsel!
Det kan ge grym yrsel tyvärr :( Hoppas att du kan få hjälp med det omgående. Om du vill kan du testa med spikmatta, värmedyna och även att kyla. Det är så olika vad som hjälper men det kan ibland lindra spänningarna och därmed yrseln.

Jag är typ som betong i överkroppen och är utmattad. Visste inte att det kan ge yrsel!
Jag är likadan och jag får yrsel till och från. Helt plötsligt ser det ut som marken rör sig som en våg och så nästan ramlar jag.

Jag har provat både kristallsjuka och yrsel pga spänning och jag tycker det låter som det senare. Jag, och andra jag har sett med kristallsjuka har i princip inte kunnat röra sig utan att krälas och jag hade kraftig nystagmus också vilket inte är ovanligt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ För ett tag sedan gick jag till en optiker då jag tyckte att jag behövde anstränga ögonen såpass att de kändes trötta. Jag tänkte väl...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 031
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 236
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama