Som flera andra har har jag en extremt dalig tidsuppfattning och ser darfor till att jag kommer tidigt till lakare, moten pa sta'n och liknande ... daremot kommer jag (sjalvklart
) aldrig tidigt hem till folk. Jag AR nastan alltid tidig, men vantar snallt i bilen/tunnelbanan/affaren runt hornet/gatan tills klockan ar ett par minuter efter ... jag har, som sagt, sjalv dalig tidsuppfattning och ar alltid i sista ogonblicket med forberedelser for gaster.
Och ja, jag tycker att det ar mycket respectlost att komma mer an den akademiska kvarten for sent hem till nagon nar man har en tid. Har man middag pa gang kan den hinna bli helt forstord om vissa draller in en halvtimma eller mer for sent.
Jag har dock lart mig att alltid starta middagar med nagot tilltugg och mingel och de som inte kommit nar det ar over (nagon timma senare ... och ja det har hant) far helt enkelt satta sig vid bordet efter alla andra och "that's that!"
I dag hade clienten bokat en tid och skulle betala mig ... jag lamnar alltid lite rum och bokar aldrig tva klienter "back to back" ... men nar det blir uppemot en halvtimma forskjutning sa hinner jag helt enkelt inte for att inte komma for sent sjalv.
Den klient som var sen i dag ar ofta det. Det ar ett akta par som sager att jag raddat deras aktenskap
men ja, hunden ar sa mycket battre sa jag kan nog gora i princip vad jag vill. SA ... nu funderar jag pa att saga att jag tanker ta betalt nasta gang de ar mer an 20 minuter forsenade.