strawberrysylt
Trådstartare
Sv: Det här med "varannan helg"-boende hos ena föräldern
Jo, det hoppas jag också. Fast det är kanske inte så lätt ibland.. Men jag vet inte, har ju tack och lov aldrig varit i den situationen. (hittills och förhoppningsvis aldrig)
Usch, så sorgligt det låter!
Jag är glad att jag bott hos pappa under min uppväxt, känns som om det (hoppas jag) bidrar till att jag, om jag nu någon gång skulle hamna i en sån situation, skulle kämpa för att jag och pappan till barnen skulle ta lika mkt plats i deras liv som jag. (Det där blev lite konstigt formulerat, men jag hoppas ni förstår hur jag menar).
//r
Om båda föräldrarna verkligen tycker att det är barnets rätt och tillgång till båda som är det viktiga, så löser man väl jobb- och bostadssituationen utifrån det.
Jo, det hoppas jag också. Fast det är kanske inte så lätt ibland.. Men jag vet inte, har ju tack och lov aldrig varit i den situationen. (hittills och förhoppningsvis aldrig)
Flertalet, både män och kvinnor, verkar ju dock inte tycka att pappan är lika mycket förälder som mamman, att döma av hur ansvaret för barn faktiskt fördelar sig här i världen. Och då är han väl inte det heller. Om pappan mer är som en barnvakt så är väl varannan helg ganska lagom. Det verkar ju väldigt underligt att bo hos barnvakten varannan vecka.
Usch, så sorgligt det låter!
Jag är glad att jag bott hos pappa under min uppväxt, känns som om det (hoppas jag) bidrar till att jag, om jag nu någon gång skulle hamna i en sån situation, skulle kämpa för att jag och pappan till barnen skulle ta lika mkt plats i deras liv som jag. (Det där blev lite konstigt formulerat, men jag hoppas ni förstår hur jag menar).
//r