Det här med val av hund

Sv: Det här med val av hund

Jo, det där tuggandet som Wahidah ägnade sig åt kan man ju förstås vara utan. :p Italienaren hade några perioder där hon orsakade rätt stor förödelse, men man glömmer ju bort det där efter ett tag som tur är.

Jag har börjat glömma det nu när hon faktiskt sköter sig. Det vore ju rätt fint med en liten valp i lägenheten igen :angel: De är ju rätt söta ändå :D

Sv: Det här med val av hund

Vilka egenskaper söker ni hos en hund?

Är det westie jag tittar på vill jag ha en tuff individ som är nyfiken, har kamplust och en del samarbetsvilja. En terrier är ju en terrier, men jag vill inte ha en för envis hund. Stor arbetslust är också ett måste, sedan måste inte arbetslusten nödvändigtvis vara riktad mot mig.

Är det schäfer jag tittar på vill jag ha en mkt driftstark hund med nerverna på plats . Jag vill ha en del dominans, däremot vill jag inte ha någon "betonggris" , dvs som är stenhård i huvudet. Jag ser inte nyttan med en sådan hund. En måttligt hård hund passar nog mig bäst. Den ska gå att "köra" utan att det ska vara seg ratt på.

Vad använder ni hunden till?

Westie= Viltspår, lydnad och konstgryt.

Schäfer= IPO och tävlingslydnad.

Hur mycket erfarenhet hade ni innan ni skaffade hund?

Förstår inte frågan, erfarenhet av hund i sig eller?

Gör ni allt ni tänkte med hunden eller har ni bytt inriktning?

Jag gör det som var tänkt.

Vad har ni för ras?

Schäfer och westie.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 451
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 246
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka