Samma här .Tips!
Ska barnet ha flera namn, sätt tilltalsnamnet först
mvh Cewe med två namn varav tilltalsnamnet är nummer två i ordningen
Sonen fick därför tilltalsnamnet först.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här .Tips!
Tips!
Tips!
Haha åh, jag är inte själv alltså! Jag har tre namn varav tilltalsnamnet kommer sist. Är väl helt okej, fram tills man kunde börja checka in sig själv på flygplatserna, och min biljett kom ut med mitt mellannamn på.. paniiiken första gången detta hände, då ju biljetten inte stämde med bokningen! Men har aldrig stött på något problem faktiskt, typ blivit stoppad eller liknande, har dock aldrig flugit till typ USA.
Vad märkligt! Jag har också tre namn och tilltalsnamnet sist men har aldrig varit med om att ngn myndighet el dyl skrivit fel. Senast idag var jag på VC och uppgav mitt pers.nr varpå personen, efter att ha knappat in det i datorn, läser upp mitt tilltalsnamn. Konstigt att det kan vara så olika!Samma här! Mitt problem är att eftersom sista namnet av tre är tilltalsnamnet och mina namn är långa så får bara första bokstaven plats av tilltalsnamnet på körkortet. Så var det inte på första körkortet men de två senaste har det varit så på. Ibland har jag mött på strul men vet inte om jag orkar ändra om ordningen på namnen. Är iaf van att bli kallad förstanamnet i alla sammanhang med myndigheter och inom vården. Detta är anledningen till att mina barn har förstanamnet som tilltalsnamn
Det kan nog bero lite på olika system. Vissa av våra system inom vården t.ex. vet vilket som är tilltalsnamnet andra gör det inte.Vad märkligt! Jag har också tre namn och tilltalsnamnet sist men har aldrig varit med om att ngn myndighet el dyl skrivit fel. Senast idag var jag på VC och uppgav mitt pers.nr varpå personen, efter att ha knappat in det i datorn, läser upp mitt tilltalsnamn. Konstigt att det kan vara så olika!
Kan man göra det? Hade ingen aning. Dottern använder sitt 3:e namn som tilltalsnamn. Först kallade vi henne för hennes kinesiska namn (2:a namn) men det blev så kämpigt att hela tiden få frågan om vad hon EGENTLIGEN hette så då bytte vi till förstanamnet. När dottern var 10 år satt hon och bläddrade i sitt pass och bestämde att nu heter hon sitt 3:e namn.Bade jag och mina barn har tre fornamn ... med tilltalsnamnet i mitten. Jag sag absolut inga problem med det forran jag forsokte fa ut pengar pa en lokal bank i Saudi Arabien pa min lone check och bank mannen envist havdade att det inte var jag ... i passet stod ett annat namn forst. Det faktum att passet var signerat med mellannamnet hade ingen som helst betydelse utan jag var tvungen att skicka Maken for att losa in min lon.
Vid nasta besok i Sverige andrade jag namnens ordning sa numera ar mitt forsta namn det namn jag anvander.
Internationellt har vi också med på kravlistan! Inte det allra viktigaste, men minnet av att i känsliga tonåren ha blivit kallad Kurtis istället för Kattis av en Britt sitter fortfarande iMin man hade som "krav" när vi skulle få barn att namnet skulle vara kort, funka internationellt och vara unisex. Det blev en kort lista
En britt, inte en Britt...Internationellt har vi också med på kravlistan! Inte det allra viktigaste, men minnet av att i känsliga tonåren ha blivit kallad Kurtis istället för Kattis av en Britt sitter fortfarande i
En britt, inte en Britt...
En britt, inte en Britt...
Kan man göra det? Hade ingen aning. Dottern använder sitt 3:e namn som tilltalsnamn. Först kallade vi henne för hennes kinesiska namn (2:a namn) men det blev så kämpigt att hela tiden få frågan om vad hon EGENTLIGEN hette så då bytte vi till förstanamnet. När dottern var 10 år satt hon och bläddrade i sitt pass och bestämde att nu heter hon sitt 3:e namn.
Min bror använder sitt andranamn som tilltalsnamn men han har klarat sig från strul.