Det här med mögelsorter

S

Stallflicka

Jag har alltid fått lära mig att är det mögel - då kastar man oavsett mögelsort och att är det på ett ställe, ja då är det oftast i hela balen...

Hittade mögel i en bal idag i ett stall jag var i. Frågade en stalltjej där om att ska vi inte slänga den här.. Och då sa hon att är det inte så mycket vitmögel så är det ingen fara, bara det inte är hur mycket som helst, men att det är det svartmögliga som är farligt?

Vad stämmer och vad stämmer inte? Känner att jag är en fundersam stallflicka som inte vill ge mögelhö till någon pålle även om det bara är lite vitmögel..

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Det här med mögelsorter

tack. :) ska skriva ut den då jag får tillfälle så tror jag att jag kommer kunna läsa igenom den :) blir lite långt på datorn dock tycker jag.

Någon som har nån bildpå mögel, ivårt hösilage kan det vara som vita prickar. En del säger att det är kalk och vissa säger att det är mögel... Någon som vet ??

hittade info om det endå, verkade som att det kunde vara mögle och jäst. Att dom inte riktigt visste... :confused:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 115
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 954
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 993
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 040
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka