Sv: Det här med medryttare och betalning
Jag har nog två tankar kring det hela. Dels är det för att det inte 'alltid har varit så'. Inte där jag kommer ifrån iaf. Jag har aldrig behövt betala oavsett var jag bor..storstad som småstad. O dels har det att göra med tiden. Idag är det mkt curling från föräldrar. O vi vuxna har säkert snappat upp en hel del där, varför göra något man inte behöver. Minsta motståndets lag.
Sedan..har det blivit j-vligt hårt ute på marknaden. Det är mer misstänksamhet och styrning. Förtroende från människor får du knappt om du ens förtjänar det.
KL
Är det någon som kan ge en vettig förklaring till att det är så fult att ta betalt när man behöver hjälp med hästen? När det gäller andra varor och tjänster så betalar man för det man får inte utifrån säljarens behov, varför är den principen så fel när det gäller hästar?
Och det är för övrigt få som har medryttare som inte har nytta av hjälpen men troligen än färre som inte på något vis skulle klara sig utan, antingen genom att betala för sig, göra jobbet själv eller byta tjänster. Medryttare är bara en praktisk lösning som även kan glädja någon annan.
Eller jag trodde i min enfald att det kunde glädja någon annan, men det verkar vara tveksamt då folk mest verkar se det som ett jobb. Jag är glad att jag inte har en medryttare. inte vill jag tvinga någon att rida.
Jag har nog två tankar kring det hela. Dels är det för att det inte 'alltid har varit så'. Inte där jag kommer ifrån iaf. Jag har aldrig behövt betala oavsett var jag bor..storstad som småstad. O dels har det att göra med tiden. Idag är det mkt curling från föräldrar. O vi vuxna har säkert snappat upp en hel del där, varför göra något man inte behöver. Minsta motståndets lag.
Sedan..har det blivit j-vligt hårt ute på marknaden. Det är mer misstänksamhet och styrning. Förtroende från människor får du knappt om du ens förtjänar det.