Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej sannerligen inte. Vill man ha det konceptet så låter ju ridskola rimligare
Detsamma gäller självklart åt andra hållet - jag skulle aldrig kunna sälja eller flytta eller så utan att diskutera med mina medryttare.
Så då hade du inte brytt dig om medryttarnas åsikter med andra ord?Nej, jag hade nog inte låtit mina medryttare hindra mig från att flytta till annan ort om jag var tvungen. MEN jag tror inte att det skulle ske så akut att jag inte hann att informera på ett schysst sätt. Skulle jag sälja hästen så hade jag först frågat mina medyttare om de ville köpa.
Så då hade du inte brytt dig om medryttarnas åsikter med andra ord?
Å andra sidan riskerar du som hästägare inte att hästen med någon veckas varsel säljs, flyttas till annat stall eller lämnas ut på foder, utan att du har något att säga till om. Så det går ju åt bägge håll. Just det där att hästen närsomhelst kan försvinna är faktiskt det jag tycker allra sämst om med att vara medryttare, man lära ju känna hästen och tycker om den, och så huxflux är den borta. Det är lika tråkigt varje gång.
Ibland går saker och ting väldigt snabbt, ett dödsfall, ett oväntat jobb (eller uppdrag på nuvarande jobb) och hela tillvaron stökas till.
Nu har jag en inte en medryttare men hade jag haft det och av någon anledning skulle flyttat utomlands med kort varsel så inte skulle ett kontakt med någon/några månaders uppsägning ens få mig att tveka. Jag hade gjort vad jag måste (eller inte tvekat att ta chansen) beroende på situationen. Och givetvis hade jag släppt en medryttare i samma situation. Det finns inte mycket att diskutera när man redan bestämt sig, och i ärlighetens namn så vem tar hänsyn till en medryttare/hästägare när det gäller stora privata beslut som flytta till annan ort, sälja hästen eller akut lämna ut den på foder mm.
Du skrev klart och tydligt att medryttaren inte skulle hindra dig från att varken flytta eller sälja hästen. Enda du skrev var att du skulle disskutera det med medryttarna på ett bra sätt innan det sker.Var läser du att jag inte hade brytt mig ?