Jag förstår faktiskt inte riktigt vad du menar, det känns väldigt rörigt det du skriver.
När jag gjorde slut med ex var det inte för att jag inte tyckte om honom utan för att jag tyckte vårt förhållande inte fungerade längre. Han träffade senare en annan kvinna som han sedan gifte sig med efter tre år. Jag har aldrig haft några problem med det.
Jag har varit hjärtekrossad efter att en kille gjorde slut med mig, det var ett distansförhållande precis som din syster hade. Efter några månader blev han ihop med någon annan men jag tyckte inte illa om någon av dem eller att de var ihop. Vårt förhållande var slut och jag sörjde länge men jag visste ju att vi inte skulle bli tillsammans mer. Jag var aldrig svartsjuk.
Det är ingens fel att känslorna tar slut och jag skulle aldrig vilja vara ihop med någon som inte var kär i mig längre, jag släpper taget direkt. En kompis är svartsjuk, hon kan hata tidigare kvinnor i en mans liv, från tiden innan de träffades. Helt obegripligt i mitt huvud, varför lägga ner energi på vad som hänt innan man träffats? Det enda som spelar roll är ju den man är tillsammans med och vårt förhållande, inte vilka han träffade tidigare.