Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast en hel påse är det nog ingen som rekommenderar
Såg här att någon gav fläsklägg till sina hundar, och där vill jag höja ett litet varningsfinger.
Gav en bit till min där jag skurit bort hälften av köttet, så han kunde jobba lite med benet. Han försöker ju äta även benet på det som går, och lyckades krossa bitar av fläsklägget också. Allt gick bra, tills han helt förtvivlad hoppar upp till mig i soffan. Då har en rad fläskläggsben fastnat i underkäksraden!
Fick bända bort det med en kniv och be till Gud att alla tänder skulle sitta kvar.
kl
Jag har hört att man inte ska äta kycklig övht som inte är väl tillagat pga nån magsjukdom man kan få...men det kanske inte gäller hundar ?
Den vanligaste smittvägen för hundar är utfodring med råa eller otillräckligt upphettade livsmedel, hundgodis och andra animaliska produkter som grisöron, rått kött, kyckling och slaktavfall. Salmonella är mycket ovanlig i svenska livsmedel, och sjukdomen är mycket ovanlig hos hundar. Hos katter ses däremot flera fall varje år, där småfåglar är den viktigaste smittkällan, framförallt på våren.