Det här med försäkring...

Docka

Trådstartare
Jag vet inte säkert om den här tråden är där den bör vara, eller om jag kanske frågar något som jag inte får, men i så fall kan väl någon flytta eller säga till?

I alla fall, efter att ha spenderat ett år på en stor ridanläggning på Irland har jag nu kommit hem igen, och om några dagar följer den halvvilda Irländska hästen jag hittat efter ;)
Det här kommer bli första gången jag ska fixa försäkring på egen hand och tycker att det skulle vara intressant (och hjälpande!) att höra hur andra resonerar kring det här med försäkring.
Om man får skriva vilket bolag man har och vilken slags försäkring man har skulle det vara jättebra, annars räcker det kanske med att skriva vad ni prioriterar och letar efter hos ett försäkringsbolag?
Det finns ju några att välja på...

Jag kommer ringa runt till de olika bolagen också innan jag bestämmer mig för något, såklart - men det hade som sagt varit intressant att höra vad ni tycker och tänker.

//Maja

Sv: Det här med försäkring...

Jag tror att det bästa är att kontakta flera bolag och begära in uppgifter om vad som ingår och vad premien och självrisken hamnar på och sen jämföra.

Personligen har jag inga dåliga erfarenheter från nåt bolag utan det har funkat och jag har fått ersättning när så har varit på plats. För dagen har jag alla försäkringar samlade på ett bolag = en viss rabatt...ok utom hundarna då. Dom har var sitt bolag utöver det jag har gården, bilarna, hästarna i.

Sv: Det här med försäkring...

Jag har min häst försäkrad i folksam och är mycket nöjd. Kollade runt på olika försäkringsbolag och insåg rätt snabbt att försäkringarna uppfyller till stor del samma saker.

Jag har honom livsförsäkrad för den summan som jag köpte honom för samt en "veterinärförsäkring" på en passande summa.
Hade tidigare en betydligt högre summa men insåg att om han skulle bryta benet eller t.ex. behöva buköppnas (vilket är det som skulle behöva hända för att kostnaderna skulle gå upp till det) men bestämde mig för att sker det honom kommer han få vandra vidare på de gröna ängarna :)

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 972
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 914
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 261
Senast: MML
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 355
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2