Jag dammsuger väldigt sällan, ca var tredje vecka eller så. Jag tror jag kanske har någon bokstavskombination av något slag, för vissa saker "fastnar" jag i, dammsugning är en sådan, jag hatar att dammsuga, blir aggressiv av ljudet, men när jag väl drar igång dammsugaren så tar det minst två timmar (!) för mig att dammsuga mina 72 kvm... Jag kan liksom inte gå över lite snabbt och nöja mig utan blir hypernoggrann och dammsuger taklister, golvlister, lampskärmar, lysknappar, stolsdynor, soffdynor, flyttar undan ALLT för att komma åt att dammsuga under/bakom osv. Och eftersom jag vet att det tar så lång tid så orkar jag inte göra det varje vecka. Plockar katthårstussar för hand och sopar ev grus o dyl som jag ser istället, torkar självklar direkt om jag spiller något. Dammtorka har jag inte gjort på många år, men eftersom jag dammsuger allt, inkl prydnadssaker och tavlor, när jag väl dammsuger, så är inte saker dammiga ändå.
Jag har liknande problem med att tvätta bilen, en gång stod jag en hel lördag och tvättade. Efter sex timmar var jag klar med motorhuven och ena framskärmen, då gav jag upp och har aldrig försökt tvätta bilen själv efter det, lämnar in den istället. Kratta klarar jag inte heller, jag försöker få bort varenda litet barr och det tar mig en timme att inte komma någonstans alls...