Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förvånas av hur mycket energi en del i tråden tycks lägga på städning.
Grejen är väl mest att vad som anses rent/smutsigt varierar väldigt mycket.Jag är mer förvånad över hur man inte kan vilja ha det rent i hemmet. Är det inte ett ganska grundläggande behov att vilja sköta sin egen hygien och att ha det rent där mat äter och sover?
Jag tycker inte jag lägger mycket tid på städning (medan pastavattnet kokar upp plockar jag ur diskmaskinen, medan jag väntar på mikron torkar jag av diskbänken, när jag ändå går från ett rum till ett annat plockar jag med mig en sak o.s.v. Vad gör man annars med all väntetid? Orkar inte släpa med mig en bok överallt.)
Jag dammar varannan vecka. Dammsuger varje vecka och skakar/tvättar mattor. Tar kök när det behövs och städar badrummet två gånger i veckan. Tvättar när tvättkorgen är full och byter sängkläder och handdukar varje vecka. När jag gör allt samtidigt tar det cirka en timme (stor etta på 58 kvadrat).
Jag blir stressad av att laga mat i ett smutsigt kök (vill att maten ska lagas där det är rent), förstår inte smutsiga badrum (där ska man ju själv bli ren) och hatar grus på holvet, smutsiga sängkläder och damm. Bättre att lägga 1-2 timmar på städning varje vecka och må bra i sitt hem istället .
Jag brukar säga "white-trash-varning" och det är det här lite då och då. Dammar KANSKE 1 gång om året till jul, dammsuger när det känns som man trampat på ett piggsvin när man går barfota pga. allt vedskräp som släpas in eller sommartid när man nästan kan odla potatis i hallen.Bästa ordet som kan användas på allt lite knasigt/korkat/ogenomtänkt/normbrytande/äckligt! Älskar det!
Jag kan väl få, snälla? Jag lovar att jag SER INTE oreda, damm, skräp och stök för det hör ju liksom ihop med själva livet och det är där jag trivs bäst när det syns att det bor folk och inte är nån jäkla inredningsutställning.Vill ni komma på besök? Det får ni inte.
Jag ser mig inte som pedant, men jämfört med föräldrarna är jag världens mest ordningssamma person
Ser man kedjan mormor-mamma-jag råder successivt förfall, men inte så att man kan tala om "tvärtom". Både mormor och min mamma har haft städhjälp i hemmet, men jag prioriterar min häst.Undrar hur mycket föräldrarnas ordning i hemmet påverkar en som vuxen? Blir man som dem eller tvärt om?