Jag tycker att det är ganska bra att låta saker förfalla lite innan man gör något åt dem, så att det blir synlig skillnad.
Om man ställer skorna i hyllan här så ser det städat ut. Eller om man kör dammsugaren ett varv så syns det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att det är ganska bra att låta saker förfalla lite innan man gör något åt dem, så att det blir synlig skillnad.
Så lite det bara går. Vi bor på gård med djur och har troligen mer grus i sängen än vad andra har i hallen. (Jag tvättar sängkläderna en gång i veckan).
Jag gillar inte att städa.
Sambon gillar inte att städa.
Toan är alltid ren iaf
Jag har katter som sover i sängen så jag har alltid kattsand i den..... känns som att jag ligger på en grusplan om jag inte byter lakan varje vecka
Ja det är inte roligt med bitmärken i arslet när man suttit på "tronen".Toan är alltid ren iaf
De perioder jag jobbar väldigt mycket tycker jag städningen är kontemplativ - det blir liksom resultat och man behöver inte tänka så mycket. Mer som lite terapi. I intensiva jobbperioder orkar jag inte läsa när jag är ledig, ögonen hänger inte med.
Fönsterputsning gillar jag däremot inte, så det lejer vi bort.
Våra hundar får inte vara i sängen men det hjälper inte. (Den dagen jag byter lakan får de sova middag med mig).
Tid beror på hur stökigt det är, men det finns tillfällen man kan lyckas på 30 minuter på två men häromhelgen höll vi på en hel dag (och bakade samtidigt). Då fick badrumsväggarna sig en putsning också och någon ruta.Hur lång tid tar det för er att städa erat hem? Hur ofta görs det och framförallt, vad gör ni? Vad ingår i erat vardagsstäd respektive storstäd? Hur stort bor ni?
Jag absolut hatar att städa, och tycker jag lägger orimligt mycket tid på det. Så hur har ni det? Är ni två som hjälps åt? Eller gör ni det själva?
Hur lång tid tar det för er att städa erat hem? Hur ofta görs det och framförallt, vad gör ni? Vad ingår i erat vardagsstäd respektive storstäd? Hur stort bor ni?
Jag absolut hatar att städa, och tycker jag lägger orimligt mycket tid på det. Så hur har ni det? Är ni två som hjälps åt? Eller gör ni det själva?
Hur lång tid tar det för er att städa erat hem? Hur ofta görs det och framförallt, vad gör ni? Vad ingår i erat vardagsstäd respektive storstäd? Hur stort bor ni?
Jag med Det känns lite bättre om man lyssnar på intervjuer med Agnes WoldKänner mig som en gris i en dypöl när jag ser hur mycket vissa av er städar.
Vi bor i lägenhet på ca 90 kvadrat, jag och maken och två innekatter. Dammsuger en gång i veckan (i bästa fall ) och dammar då av alla dammsamlande ytor först. Totalt tar det väl kanske....max 20-25 minuter? Då dammsuger jag även soffan och fåtöljerna för att försöka få bort de värsta pälsmängderna.
Diskmaskin körs varje dag och då torkas oftast de värsta smulorna bort från köksbänken...tar kanske max 10 minuter att fylla maskin, tömma maskin och torka.
Toaletterna görs rent vid behov, men det har jag ingen tidsaspekt på...de är aldrig någonsin äckliga iaf.
Handfat och speglar rengörs när jag blir vansinnig på hur sunkiga de har blivit, alternativt när vi ska ha gäster. Har ingen fast rutin.
Badrummen dammsugs samtidigt som resten av lägenheten, men jag skurar dem typ bara när vi ska få besök av svärmor så det blir väl någon/några gånger om året.
Tvättar kläder en gång i veckan, byter sängkläder när de känns sunkiga. Tvättar fönster någon gång om året när de börjar bli outhärdligt smutsiga.
...och tja, det är väl allt. Så vi har väl ca 30-35 minuter "schemalagd" städning i veckan, utöver tvätten. Det räcker för att vår lägenhet ska ha en helt ok hygienstandard.
Agnes Wold är min husgud sedan jag gav upp det här ned att försöka hålla det rent omkring mig. Tvååringen borde inte få allergier iaf!Jag med Det känns lite bättre om man lyssnar på intervjuer med Agnes Wold
En fråga om att prioritera olika. Jag tycker det är tusen gånger lättare, lockande och mer givande att gå och hämta en bok och läsa några sidor än att passa på att städa.Jag är mer förvånad över hur man inte kan vilja ha det rent i hemmet. [...] Vad gör man annars med all väntetid? Orkar inte släpa med mig en bok överallt.
Man behöver ju inte ha den så långt borta hellerEn fråga om att prioritera olika. Jag tycker det är tusen gånger lättare, lockande och mer givande att gå och hämta en bok och läsa några sidor än att passa på att städa.