Det här med att avgöra om en katt är övergiven eller ej...

Jag visste inte att svarta och svart /vita katter hade så låg status. Själv tycker jag svart/vita katter är de finaste :love:

Om du skickar ett pm med swishnummer så hjälper jag till med en slant till kastreringen.

:bow: till dig som tar hand om katterna

Hjälper och gärna till med en liten slant. Du gör ett otroligt jobb med katterna. :)

Men åh. Vad fantastiskt internet och framförallt Bukefalos är <3 Tror jag bjudit in er till befintlig konversation med info...

The stalker cat hälsar, kolla pupillstorleken =)

(Som vanligt ursäkta för min snöskadade telefons usla bilder)

15123353_1135964536499518_6916885293547710679_o.jpg

15129553_1135964593166179_7614332727900419201_o.jpg

Teddy är en okastrerad hankatt. Lät utan problem sig både smekas medan han låg på en hylla, samt jourmatte känna om det fanns kulor.
Kastreras, vacc och märks den 28:e.

Så de kan tydligen vara okastrerade och ha hängmage (apropå tidigare diskussion). Men en snäll kille ändå, har som sagt inte slagits med de andra katterna i byn - som förvisso är kastrerade men det brukar inte hindra fertila hanar.

Men med tanke på okastrerad så har han nog levt större delen av sitt vuxna liv ute. Sommarkatt kanske? (För ingen vid sina sinnens fulla bruk har ju en okastrerad hane som sällskap inomhus)

Men okastrerad och omärkt och levt ute minst ett par år. Samt svart med några vita strån på bröstet (dvs inga speciella kännetecken). Om han haft ett hem han rymde från, och inte ett som dumpade honom när han inte var söt kattunge, så det kommer aldrig att lokaliseras. Utan nu får man jobba på ett nytt "föralltid"hem åt honom.

Teddy är en okastrerad hankatt. Lät utan problem sig både smekas medan han låg på en hylla, samt jourmatte känna om det fanns kulor.

Så de kan tydligen vara okastrerade och ha hängmage (apropå tidigare diskussion). Men en snäll kille ändå, har som sagt inte slagits med de andra katterna i byn - som förvisso är kastrerade men det brukar inte hindra fertila hanar.

Men med tanke på okastrerad så har han nog levt större delen av sitt vuxna liv ute. Sommarkatt kanske? (För ingen vid sina sinnens fulla bruk har ju en okastrerad hane som sällskap inomhus)

Det finns de som tycker att det kostar för mycket att kastrera och slänger ut/dumpar istället om/när katten börjar kissa inne. Katter kan man ju få gratis tyvärr så då är det bara att ta hem en ny söt kattunge :rage: :cry: Det är vanligare än man tror att katter blir dumpade, gärna ute på landet, när de blir könsmogna. Det borde vara straffbart :cry: Det borde vara lag på att alla katter skulle märkas och reggas innan de fick säljas men dit är det nog tyvärr långt och ännu längre tills lagen faktiskt följs. Med tanke på hur många hundar det är som fortfarande inte är märkta och reggade och den lagen är ju snart 20 år gammal så blir det kanske verklighet om 50 år eller så :(

Om de slåss är såklart individuellt och även om de kissar inne/märker revir. Han kanske är en ovanligt lugn liten hankatt. Det finns ju de med.

Det ska bli intressant om veterinären kan avgöra ungefärlig ålder. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om han är runt 18 månader-två år med tanke på när han började bli synlig.

Det finns de som tycker att det kostar för mycket att kastrera och slänger ut/dumpar istället om/när katten börjar kissa inne. Katter kan man ju få gratis tyvärr så då är det bara att ta hem en ny söt kattunge :rage: :cry: Det är vanligare än man tror att katter blir dumpade, gärna ute på landet, när de blir könsmogna. Det borde vara straffbart :cry: Det borde vara lag på att alla katter skulle märkas och reggas innan de fick säljas men dit är det nog tyvärr långt och ännu längre tills lagen faktiskt följs. Med tanke på hur många hundar det är som fortfarande inte är märkta och reggade och den lagen är ju snart 20 år gammal så blir det kanske verklighet om 50 år eller så :(

Om de slåss är såklart individuellt och även om de kissar inne/märker revir. Han kanske är en ovanligt lugn liten hankatt. Det finns ju de med.

Det ska bli intressant om veterinären kan avgöra ungefärlig ålder. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om han är runt 18 månader-två år med tanke på när han började bli synlig.

Nej jag tror han är äldre. Den var "fullvuxen" när den kom hit. Temporära jourhemmet gissar på 3-4 år och det kan nog vara rimligt? För den har nog gått här närmare två år än ett. Försökt tänka på hur länge jag sett den och två år iaf, minns den studerade när jag drog om stängsel i en hage. Och det var inte i våras utan förra våren (eller ännu tidigare. Hmm undrar om jag kan lagt ngn bild på FB. Måste kolla)

Kanske om han är en snäll och beskedlig herre så strilade han inte. Jag vet att min systers katt var okastrerad ganska länge (även om jag försökte trycka på) och han mognade dessutom ganska sent. Så Teddy kan ha varit inne/utekatt som när han blev könsmogen gav sig iväg och uppenbarligen brydde sig inte hans ägare särskilt mycket om honom.

Min syster id märkte och vaccinerade men kastrerade inte på alldeles för länge enligt mig och jag vet att hennes katt aldrig strilade.

Men lilla söta Teddy. Så skönt för honom att bli av med alla jobbig hormoner och kan hitta ett riktigt hem! :up:

Snäll som En teddybjörn :)

Åtminstone utanför bur ;P

Heh, alla katter kan inte vara som Nikita som går in i sin bur så fort jag tar ner den och sedan vägrar att gå ut, så jag får hälla ut henne (mjuk väska) men ja sedan klagar hon bittert när vi åker ibland, inte rädd, inte arg, bara jam jam jam. Äter godis glatt.

Men som tur är så gillar hon att komma till nya ställen. Kommer travande ut ur buren med svansen rätt upp och spetsade öron och utforskar sedan noggrant hela stället innan hon kräver mat och går på lådan innan hon somnar i knät. :heart :love:

Liknande trådar

Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 148
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Mina föräldrar bor ute på landet och har alltid fönstret öppet så deras katter kan gå in och ut som de vill. I alla fall en tidig morgon...
2
Svar
25
· Visningar
2 203
Övr. Katt När vi köpte vår gård för snart två år sedan ingick en liten katt. Hon är gammal - hur gammal är det ingen som vet - men otroligt vaken...
Svar
8
· Visningar
1 477
Senast: Sol
·
Övr. Katt våra katter går ofta ute, med halsband. igår hade dom hittat en kompis - en stor hankatt med såriga öron samt huden bakom öronen. såren...
Svar
7
· Visningar
1 218
Senast: Harvester
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka