Det går så snabbt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Freddie

Trådstartare
Var nyss hos barnmorskan och lyssnade på bebisens hjärta, pratade lite om förlossningen och framtiden osv. "Jag förstår att det känns som om tiden kryper fram", menade hon, men det håller jag inte alls med om, veckorna bara rinner förbi :eek:. I morgon är det fyra månader kvar till beräknat förlossningsdatum enligt ultraljud och det känns som läskigt lite tid emellanåt!

Vi pratade också om tiden på BB, eftersom det bestämts att jag ska få ligga i eget rum och ha maken med mig, då jag skulle känna mig väldigt obekväm med att dela rum med andra mammor och inte ha maken med som min "extra röst". Det känns väldigt skönt att de visar mig förståelse på den punkten och det gör att en hel del nervositet för själva förlossningen släpper. Dock, faktum kvarstår; jag får inte riktigt in att jag inte är i vecka 14 längre, för det känns som om jag var det igår :crazy:.

Finns det några fler som gått sådär halva/lite drygt halva graviditeten? Hur upplever ni det; går tiden sakta eller snabbt för er?
 
Sv: Det går så snabbt!

Jag är mitt i graviditeten nu, och vissa dar känns det som att det går alldeles för fort och vissa dar känns det tvärtom. Men eftersom att jag inte är överförtjust i att vara gravid och gärna slipper det så får tiden gärna gå lite fortare så det snart är över. Å andra sidan känns det jättestort och jättespännande att få ett barn så behöver inte tiden stressa iväg för den delen. Jag har inte riktigt vant mig vid tanken än. Så det beror nog mest på när du frågar ;)
 
Sv: Det går så snabbt!

Hehe, det är samma här, vissa dagar känns det som om tiden faktiskt kan få gå snabbare, men tex idag känns det som om det kan få stå stilla lite så att jag hinner vänja mig, speciellt som jag inte fick reda på att jag var gravid förrän i vecka 10! Ibland när bebisen rör sig i magen så blir jag helt chockad och tänker "Vad var det där!?", trots att jag känt den i många veckor nu ;).
 
Sv: Det går så snabbt!

Jag har bara drygt en månad kvar...veckorna flyger fram fortare och fortare. Kan inte fatta att jag snart ska föda!
 
Sv: Det går så snabbt!

Den här graviditeten har gått riktigt fort.
Känns som att jag var i v.20 nyss.
På söndag går jag in i v.34 :crazy:
Blir chockad ibland när jag ser mig i spegeln. Var kom jättemagen ifrån? :confused:
 
Sv: Det går så snabbt!

För mig gick veckorna jättefort mellan 12 och 38, sen vecka 39, 40, 41, 42 och 43 ;) sniiiiglade sig fram.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Modest
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 985
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 465
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp