Visst ska man acceptera att folk är olika.Hen betyder höna, barn betyder lada, slut betyder slampa, osv. Det är alltså så du tänker med alla ord som har en annan betydelse på engelska?
Jag orkar faktiskt inte ta den här diskussionen, det är som att argumentera med en tegelvägg. Som jag skrev i en annan tråd förstår jag inte vad det är som är så jävla provocerande med kön, jag förstår verkligen inte. Hur påverkar det dig om någon annan känner att den är något annat? Ingen tar ifrån dig något, inget. Man och kvinna finns kvar, det finns bara fler alternativ för dem som faktiskt inte känner att dem andra är rätt.
Jag kräver inte att cis personer ska FÖRSTÅ hur det är att inte känna sig hemma i något kön, men jag kräver faktiskt att dem ska ACCEPTERA det. Acceptera att människor är olika. Som sagt, hur påverkar det dig om jag vill bli kallad något annat?
Det är ett fritt land, men det är så jävla lågt att med flit säga fel om någons pronom bara för att man tycker att "hen betyder höna". Hur kan det vara så himla svårt att bara acceptera varandra. Om jag så vill bli kallad för enhörning, vad gör det dig? Det betyder ju inte att jag tar ifrån dig rollen till kvinna och gör om dig till enhörning, det betyder bara att JAG känner mig som en enhörning.
Alla har rätt att leva ut sin identitet så länge man inte skadar andra.
Problemet uppstår ju när en individ sänder dubbla, tredubbla budskap. Det leder att man inte passar in. Vilket är följden av de val man gör.
För ingen kan eller ska tvingas att involvera allt och alla i sin egen gemenskap