Men det handlar inte om något som en bara är lite missnöjd över. Det handlar om en persons liv. Folk tar livet av sig för att de inte blir accepterade eller får vara sig själva. Folk blir trakasserade, misshandlade, mördade pga det här. Och du påstår att det "bara är att acceptera att en är lite missnöjd"?
Vi diskuterar olika saker.
1. Jag tycker att man ska få välja hur man lever, med vem man lever, med vem man har sex. Jag tycker att man ska få välja hur man är klädd, i viss utsträckning vad man jobbar med, hur och var man bor. I viss utsträckning eftersom det kan finnas individuella faktorer som innebär vissa begränsningar. Man ska få välja själv - inom ramen för sina förutsättningar.
2. Vissa saker kan man inte egentligen välja, som sin genuppsättning eller vilka sjukdomar man drabbas av. Olika val i livet kan öka och minska sannolikheten för att råka ut för vissa saker, men ändå.
3. Det finns en del biologiska hinder för vissa saker.
Det är svårt för en man (för förtydligande, 46,XY) att bli gravid för att välja ett exempel.
De biologiska hindren tycker jag är rätt OK och sådant vi nog bör acceptera.
4. Eller 1, för det är viktigast i det här svaret.
Jag svarar utifrån mina åsikter. Inte i roll som yrke.
Mina åsikter som privatperson.
Du bör respektera detta utan att dra in yrke i diskussionen, för yrke har inte med dessa privata åsikter att göra.