Saeta
Trådstartare
Fast allvarligt talat. Detta är så barnsligt att jag knappt ids svara. Min dator vill ej fungera just nu, svar kommer.
Det enda jag motsätter mig är att man påstår att det går att födas som annat än kvinna eller man, det går tyvärr inte att ändra naturen.
Sen om du vill gå från manligt till kvinnligt eller så är en annan sak, helt okej och du får gärna kalla dig något annat, men man kan inte ändra naturen och födas som enhörning oavsett hur gärna man vill.
Och ang mitt jobb så säger vi inte hen men vi respekterar givetvis patientens önskan om att bli kallad kvinna istället för man under pågående könsbyte tex.
Det går att födas som något annat. Kvinna och man är inte de enda könen. Det borde vara något som är självklart för alla idag. En KAN födas som kvinna eller man, men en behöver inte göra det.
Det är dock lite korkat att du jämför ickebinära och transpersoner med enhörningar. Enhörningar är ett fantasidjur. Ickebinära och transpersoner är människor, precis som du och jag. Fruktansvärt respektlöst sagt.
Så ni respekterar enbart människor som vill byta mellan kvinna och man? Inget annat?