Det drar...

MittNyaJag

Trådstartare
..och spänner i min mage mest hela tiden.
Antar att det är normalt men det är rätt drygt.
Det känns som en blandning mellan typ ett svagt håll och sån muskelkramp man kan få när man gjort för många situps...
Är det växtverk eller vad är det? (Ja, det är klart ni kan svara, alla graviditeter är ju precis likadana! ;))
Det gör inte ont men känns obehagligt mest hela tiden... Någon som känt lika?

// MNJ, som "mår bättre" när hon fått gnälla lite.;)

Sv: Det drar...

Jag hade det och fick höra att det var växt värk.
Likadant nästa graviditet, men när tvåan var född fick jag fortsätta ett tag med järntabletter och det kändes likadant då, då var det dom som gjorde det mag onda:mad:

Hm.
Aldrig får det vara bra. ;)

:)
Det känns nästan som att jag "mår illa i magen". Fast inte jag-vill-kräkas-må-illa utan mer som någon sådan skum håll-fast-ändå-inte-utan-mer-träningsvärk-värk... :angel:
Helt logiskt!

Växtvärk känns dock bra att skylla på. Drygt att man lär drass med det i 22 veckor till bara... :)

Jag hade ett foglossningsbälte med ett stretchtyg man drog över magen, guldvärt. Då försvann den "dragande" känslan i magen.

Jag tycker det låter som sammandragningar!

I så fall vääldigt normalt och kroppens sätt att träna inför förlossningen, om du kan ska du försöka ta det lite lugnare så brukar det lugna ner sig!

Skönt att höra. :)
Brukar försöka ta det lugnt och inta en lätt dubbelvikt ställning när det är jobbigare än annars. Det håller ju inte på hela tiden utan går i vågor.

Skönt att flera kommer med helt normala förklaringar iaf! :D

Ja det är nog vettigt att ta det lite lugnt. Så länge det inte börjar göra ont kan jag inte se att det skulle vara någon fara alls.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 922
Senast: gulakatten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 730
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 394
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar