urkella

Trådstartare
skulle vilja veta om någon mer har varit med om att erat stos foster dött under dom 40 dagarna och om ni vet varför :(, och om dom blev dräktiga på nytt, sj väntar man på att få veta om det nya tog sig :crazy:

det dog innan det blev 40 dagar gammalt :(
när dom kollade via ultra, såg de inga hjärtslag :(

Eftersom 5-15 % av stona resorberar innan 40 dygn, så lär fler ha varit med om det...
Hon kan ha stressat upp sig vid nåt tillfälle, eller så var det missbildat. Annars kan stoet ha in infektion, det finns många förklaringar.
Har fostret dött efter 35 dygn brukar det vara svårt att få dom dräktiga igen. Brukar ta tre brunster innan de tar sig.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 232
Senast: Ketrawzc
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 075
Senast: Sharpless
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka