Det blev en Kelpie- och fort gick det!!

Sv: Det blev en Kelpie- och fort gick det!!

Jag har en fråga om kelpie... jag "har hört" att de ska ha svårt att gå ihop med andra hundar, stämmer det? Att de är väldigt sociala och tillgängliga gentemot människor har jag förstått, men hur ligger det till med acceptansen av andra hundar?
 
Sv: Det blev en Kelpie- och fort gick det!!

Jag har en fråga om kelpie... jag "har hört" att de ska ha svårt att gå ihop med andra hundar, stämmer det? Att de är väldigt sociala och tillgängliga gentemot människor har jag förstått, men hur ligger det till med acceptansen av andra hundar?

Jag har inte upplevt att dom har nåt speciellt problem med andra hundar.. Däremot är ju vallhundar i överlag inte speciellt intresserade av lek, umgänge med andra hundar (min är ett STORT undantag...)

Sen kan min bli SKITSUR om någon hund kommer fram till oss just när vi tränar, då ska ingen störa :devil:

Sen är det väl som med alla raser, det finns individer som inte tycker om andra hundar..
Men jag vet inte, kanske nån annan "kelpietok" har någon annan uppfattning? Har nämligen också hört att Kelpie ska ha svårt med andra hundar, men aldrig märkt nåt av det själv?!
 
Sv: Det blev en Kelpie- och fort gick det!!

Tack för svaret!
Jag har hört samma påstående från flera håll, bl a från en kelpieuppfödare, faktiskt. Men det kanske var just den kennelns linjer som var lite mer aggressiva än andras, man vet ju inte... Hoppas att någon mer har info att komma med!
 
Sv: Det blev en Kelpie- och fort gick det!!

Tack för svaret!
Jag har hört samma påstående från flera håll, bl a från en kelpieuppfödare, faktiskt. Men det kanske var just den kennelns linjer som var lite mer aggressiva än andras, man vet ju inte... Hoppas att någon mer har info att komma med!

Jag har också hört det av "insatt Kelpiefolk", men jag har inte riktigt köpt det argumentet eftersom att jag bara träffat någon enstaka Kelpie som har haft uppenbara problem med andra hundar..

Jag har mer tänkt som så att om dom har 5Kelpie som samtliga är helt rabiata mot andra hundar så är det ju lätt att skylla på att det ligger i rasen :angel:
 
Sv: Det blev en Kelpie- och fort gick det!!

Måste bara säga vilken otroligt söt liten pinscher du har :love:
Kelpien var ruskigt kvick. Roligt att se!
 
Sv: Det blev en Kelpie- och fort gick det!!

Bra val! Å vilken söt liten valp du hittade! Lycka till med din lilla sötnos!

:)
 
Sv: Det blev en Kelpie- och fort gick det!!

Eftersom att Kelpien är så signalkänslig som tidigare nämnt så är det lika lätt att få fram oönskade beteenden som önskade...
Om matte/husse spänner sej vid varje hundmöte och beter sej konstigt så kommer nog hunden ganska omgående att koppla ihop andra hundar med något konstigt.
Så på den vägen tror jag att det är lättare att få en Kelpie skeptisk till andra hundar än med andra raser kanske.
 
Sv: Det blev en Kelpie- och fort gick det!!

ja så kanske det kan vara. det blir alltså ingen kelpie för mig så länge min sure tant är i livet ;). jaja, vad är en bal på slottet?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 773
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp