Det bidde ingen bebis...

Sv: Det bidde ingen bebis...

Åh, vad tråkigt!:(

Jobbigt att man inte kan vara säker. Det är nog bra att du fått en tid hos BM i alla fall.

Jag blödde oxå under min första graviditet, fast inte så mycket som en vanlig mens.

När jag fick ett tidigt missfall blödde jag i en vecka ungefär, vill jag minnas.
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

:(:(:(

Usch vad tråkigt... Håller en tumme i hopp om att bebis fortfarande är kvar!
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Hoppas att allt gått bra. När jag fick missfall hade jag kraftiga kramper typ mensvärk fast värre. Två år efteråt blev jag gravid igen och den gången gick allt bra.
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Nu har vi varit på MVC och gjort UL så nu vet vi... ..ingenting:confused:
De kan se att livmoderhinnan(eller vad den nu hette?) är vätskefylld, men de kunde inte se någon bebis eller något hjärta.
...men detär ju inte helt tomt då i alla fall?

Nytt gravtest gjordes, som ju som väntat var pisitivt...

Vi fick ny tid 19 mars(det är ju om JÄTTELÄNGE) och då gör vi nytt UL så vet vi då. Är det en bebis så ska det ju synas då i alla fall.

Den ena BM, hon som gjorde UL sa att "man ska se det positivt tills motsatsen är bevisad" detkändes bra:)
Sen sa den andra BM att "det är ju en stor och lång blödning för att bara vara en normal blödning, så troligtvis kommer missfallet igång snart med lite mer klumpar. Får du ont eller liknande under helgen så blir det ju gynakuten. Hör gärna av dig och berätta hur det utvecklar sig, när missfallet är klart, eller ja.. om det nu blir så.
..det lät ju inte lika positivt :(

Men.. det är ju tydligen inte helt kört i alla fall då??
Känner mig rätt så förvirrad just nu.. men jag antar att jag fortfarande ska se mig som gravid? Eller ska jag inte det?

Nåja.. även om det är förvirrande så lär vi veta den 19:e.
Kan inte blödningen bara sluta nu?? Nu har den ju hållit på som en riklig mens, fast bara med rent blod utan något slem eller klumpar sedan tisdags kväll, snart 3 dagar? Men jag har inge ont och mår bra i övrigt. kan inte svara på om jag "känner mig gravid" eller inte.. är nog mest förvirrad?
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Åh vad jobbigt att inte veta.
Jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att det går bra.
Styrkekramar!
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

usch vad jobbigt att inte veta.

Jag ska verkligen be för att du har bebis kvar i magen!
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Åh din stackare...
Förstår att det känns konstigt. Det är ju jättelänge till 19, och gå i ovisshet tills dess.... Jag håller tummarna för dej!
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

*kl*

tack alla :love: !

Ja det är jättelänge... fast jag antar att jag lär veta vid det laget hur det ligger till? Då borde det ju verkligen kännas...?
Nåja, jag får se det som att det inte är helt kört. Fast skulle det nu bli ett missfall så känns det ju inte lika jobbigt - de känslorna har jag ju gått igenom...

Jag ska på kurs i helgen med hästen, westernridning. först tänkte jag att jag skulle hoppa över det och hålla mig hemma. Men så tänkte jag att är det så att detta är ett missfall, då är det så oavsett om jag är där och rider eller ligger hemma och oroar mig". Jag får väl känna efter och gör det ont eller känns dumt så kan jag ju avbryta. Borde inte vara någon fara.... eller.... hm.. jag kanske fegar ur i sista stund i alla fall... ;)
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Jag ska hålla all tummar, tår och tassar för dig här hemma. :crazy::bow::bow::bow:
Vilken vecka är du i nu? Du är precis i början har jag för mig?
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Jag tror att det är bäst om du kanske håller dig lite lugn.
Eftersom du inte vet om bebis kanske vill stanna kvar trots allt, så bör du nog hålla dig lite stilla och lugn.
Det är alltid lite lurigt när det börjar blöda så mkt under en graviditet.
Det är är mitt tips iaf. ;)
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

5+4... så det var inte så mycket att se på UL :D

Nä, det är klart. Hjärtat håller på att bildas just nu och börjar inte slå förrän i vecka 6.
Usch vad jag lider med dig. Att bara gå och vänta nu. :(
Synd att du inte hade gått bara nån vecka längre.
Då hade man ju sett direkt ifall hjärtat pickade därinne..
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Usch vad jobbigt att gå och vänta så länge... Och gå och fundera på om man känner sig gravid eller inte...
Ska hålla tummarna för er ialla fall! Kramar
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Jag håller tummarna att det är en liten där och gömmer sig!

Tycker även du ska försöka leva på som vanligt, det hade i alla fall jag försökt att göra.

Jag tror att ibland kan man få en fostersäck och graviditeshormon och allting fast det inte är något. Jag minns inte vad det heter. Det blir typ som om du köper ett ägg och skalar det så finns de inget i.
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Jag har alltså tagit det här med skengraviditet till en helt ny nivå :smirk: :o:cool:
Ja jag lever å som vanligt. Träningen behövde jag inte bekymra mig för. Precis när jag och sambon nu skulle hyra en hästtransport så ringde de som skulle hålla i clinicen och sa att den var inställd, det hade blåst ned träd så tränaren var instängd hemma.
Det var ett ganska tydligt tecken på att jag inte skulle ridträna i helgen tycker jag :D !

Ja.. spännande fortsättning följer, fast jag mår inte dåligt längre. Nu känns det mer som att det blir som det blir. Jag har räknat det som ett missfall men bara för det har jag känt mi jättegravid under e.m. så.. ja, finns något kvar så blir jag glad - i annat fall får vi försöka igen :D.

Tack alla för allt stöd som finns här:bow:! Jag håller er så klart uppdaterade... :D
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Måst ju bara skriva.... upptäckte igår e.m. att jag slutat blöda och än så länge har det varit uppeåll. Lite droppar/flytningar bara.
kanske finns det hopp ändå... :D ?
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Men är det enbart blod som har kommit ut?
Ingen "hinna" och andra klumpar?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 601
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 962
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 191
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Kan man ens göra rätt längre?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp