Det bidde ingen bebis...

Lady_Morgaine

Trådstartare
I går kväll när jag skulle gå och lägga mig upptäckte jag att jag blödde.
Jag satte i en binda under natten och tänkte att vi får se om det slutar... är ju så tidigt så det kändes inte som att det var någon idé att kasta sig iväg till akuten(v 6). I morsse var jag lite hoppfull om att det skulle ha slutat, men bindan var tyvär full... så det blev nog ingen bebis på det här försöket :(
Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag inte behövde åka in om jag inte fick feber eller får välldigt ont(har inte ont alls just nu). Men att det kunde vara bra att besöka gyn vid senare tillfälle för att se att allt ser bra ut. Antar att hon menar då det slutat blöda?

Jag tror inte det har sjunkit in riktigt än att det inte blir något just nu, men det känns ju ändå som att det är bättre att det blir mssfall så tidigt än om man gått en längre tid. Men det är tråkig i alla fall...
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Usch så trist. :cry:

Men är du helt säker på att det är misfall då och inte bara en blödning? Vet att man kan ha blödningar till & från under graviditeten, inte så vanligt kanske, men det förekommer. Bla en kompis blödde massor där runt v.8 och det var inget fel alls, allt var som det skulle.
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Jättetråkigt men jag tycker ändå att du ska åka in och kolla, kompisen hade oxå en sån blödning att de på telefon trodde att hon hade fått ett missfall men när hon kollade så fanns det ändå kvar. Inte för att bygga upp allt för mycket hopp i onödan men det är ändå bättre att veta!
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Tack för era svar allihopa :love: !

Jag ringde precis till MVC för att höra om de vill att jag kommer på fredag då jag har tid för första samtal, eller om de tyckte jag skulle avboka?
Barnmorskan jag pratade med sade också att det händer att man har blödningar och ibland mycket utan att det är någon fara. Hon tyckte jag skulle komma på fredag så skulle de försöka göra ett ultraljud, även om hon förklarade att svaret kanske inte blir helt ärligt då det kan vara svårt att hitta något så tidigt. Men det känns bra att gå dit i alla fall.
Hon frågade också om jag kände mig gravid, om brösten spänner och sådana saker för det brukar tydligen vara det första som avtar och... jag vet inte? De har ju spännt, men inte sådär vansinnigt mycket. Så det är svårt att avgöra om det är lika nu som innan??

Jag vet att jag igår på dan tänkte att "vad konstigt, just nu känner jag mig faktiskt inte gravid" fast jag tänkte inte mer på det för jag har ju inga symptom som illamående ellerkräkningar, bara en lätt "molnande känsla" och svullna bröst... å det har jag ju fortfarande.
Nåja... får se vad det blir på fredag, blöder fortfarande i alla fall. Fast jag tror det börjar minska...

Det jobbiga är ju att jag stannade hemma från jobbet idag(torsdag och fredag är jag ledig) och snart måste jag ringa och förklara... å jag vet inte om jag vill det. Då jag ringde i morsse sa jag att jag skulle åka till akuten(för det var vad jag trodde), så jag kan inte riktigt säga "huvudvärk":angel:
Ä det ger sig. Jag har en bra och stöttande chef så det är inte det att jag inte vill att han ska veta, bara att jag inet riktigt vill prata om det ju...
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Kom på en sak... vid menstruationer osv brukar det ju vara lite slemklumpar och "grejjer":p Å det kan man väl förvänta sig vid ett missfall också?
Men det här är bara rent bod som droppar å droppar........??
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Jag är SÅ lessen för din skull :( Kan inte finna några tröstande ord!

Om du skall göra ett VUL för att se om det finns någon liten kvar, så kan det ändå vara svårt att se i v 6 - när jag gjorde VUL i v 6 såg de inget hjärta eller så, men i v 8 såg vi det.

Känner en tjej som fick tabletter för att 'driva ut det sista' när hon haft en sådan blödning, men hon tog aldrig tabletterna - och bebis levde därinne och blev en flicka tillslut. Så en strimma hopp finns ju, även om det är jätteliten.
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Är det så att det är 'mensdags' rent kalendermässigt? Det finns ju de som blöder en del just vid den tiden och det går bra ändå?
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Tack för dina svar.

Nä det är inte "mensdags" tyvär.. det är bara 1 vecka och 2 dagar sedan första uteblivna mensen.

Det är ju för att det är så tidigt som jag misstänker missfall, hade jag inte testat positivt så hade jag ju bara trott att mensen var lite sen..:(

Litet hopp finns det ju i alla fall.
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Tråkigt att du fått en blödning. Men jag håller tummarna för att du får ett positivt svar vid undersökningen! :)

Och skulle det vara så att det är ett missfall, så försök trösta dig med att såna här tidiga missfall är naturens sätt att rensa bort det som inte blev bra från början. Jag vet att det är en klen tröst.
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

kl
Åh, jag hoppas verkligen att det bara är en vanlig blödning. Håller tummarna för dig vännen!
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Ja det är ju så man får tänka. Det finns ju litet hopp kvar och annars får vi försöka igen!

Å det är ju som sagt tur i oturen att det är så tidigt, jobbigare om man gått flera månader och kanske varit på UL osv.

Jag är rätt glad just nu att vi inte berättat för hela världen!
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

jag hade "mens" när jag skulle ha fått det fast jag var gravid (jag var ju då alltså bara i v 4). Jag ringde flera gånger till gynakuten och till sjukvårdsupplysningen och en kommentar jag fick då som kanske kan vara till hjälp för dig var att "har du fått missfall, då vet du om det". En vanlig mindre blödning är inget missfall. Är ju nu i v 21 och påtagligt gravid fortfarande...
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Ok... hur menade de då? Det är ju ingen mindre blödning.. det började i gårkväll och håller i sig fortfarande, ganske mycket - som en vanlig mens.. Men det gör inte ont eller något sånt...
Ja.. fjag får se om jag blir klokare på fredag, tack i alla fall :) !
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Tycker det var lite snålt att du inte får göra ett UL direkt. Jag hade mått jätte dåligt om jag var tvungen att vänta flera dagar. Men det är ju jag det! :)

En vän till mig började blöda i vecka 7, ganska mycket. Men bebis levde, och nu är hon inne i v 40, kommer få vilken dag som helst
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Jag hoppas att du fått behålla barnet.

Själv hade jag mens blödningar bägge gångerna jag varit gravid, den första hann jag med 3 st såna innan graviditeten upptäcktes och den andra en gång.

Lycka till!
 
Sv: Det bidde ingen bebis...

Vad jobbigt för dig! Jag håller tummarna och hoppas på det bästa!
Skickar kramar!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 601
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 962
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 191
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Kan man ens göra rätt längre?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp