Det kan jag hålla med om. Lås dörren allihop....
Men just med en häst som inte kan säljas med förbehåll till ett tillräckligt högt pris
så det inte lönar sig att slakta. Inte kan lämnas på foder för det hade varit lika lätt att luras även då, gör saken inte lätt, Boj, det är lättare att låsa en dörr. När man då försöker lösa "problemet" på ett bra sätt och blir lurad - och får av andra hästägare i halsen "du är oansvarig".
Har läst alla de här trådarna och hållit mig tyst för det känns som en infekterad diskussion och jag tycker det är fruktansvärt och Ametist är slaktad eller såld som tävlingshäst eller vad som nu kan ha hänt. Jag tycker absolut inte det är TS fel på något vis och jag känner verkligen med dig Pjok.
Men OM ni skrivit ett fodervärdsavtal och hästen försvunnit så hade det varit ett helt annat brott då hästen fortfarande varit din egendom. Då hade det kunnat rubriceras som stöld eller egenmäktigt förfarande med annans egendom eller något annat (är inte helhaj på det här med rubriceringar så häng mig inte om det är fel).
Det hade funnit ett helt annat brottsmål som nog gjort att hon tänkt sig för mer än en gång för nu är det ju i praktiken så att hästen är hennes egendom och hon har gjort något fruktansvärt men inte olagligt annat än brott mot livsmedelslagen och brutit ert gåvobrev om jag förstått det rätt.
Men 20/20 hindsight...lätt att vara efterklok. Tycker det är fruktansvärt synd att man ska behöva förutsätta att alla vill luras/förstöra för en...
Jag hoppas verkligen vi snart får se en bild på Ametist när han går och betar med rund sommarmage och ser nöjd ut!