dessa svanskappor

Sv: dessa svanskappor

snigelfarmor skrev:
Svanskappan är det minst viktiga på en sele, Bakselen kan du nog få att sitta ändå med lite idéer. snöre från däckeln tex.

Visst har du en "skitsele"? Köp en ny och spänn med stolthet för din häst!

som sagt vet ej vad det e för märke följde med hästen .. och dom sa inget om att det va en skit sele utan hade använt det till honom .. skulle det bara lukta skitsele om den skulle jag aldrig aldrig anbvända det på min häst .. det sitter bra på honom och så.. sen låter det som om du tror att jag bara använder grejjer på mina hästar bara för att dom e "billiga" :mad: glöm det passar det mina hästar vare sig sadel bröstsele eller whatever så skiter jag i priset så länge det passar dom o håller endast det bästa är bra nog för mina hästar inget annat ... :love:

har förrästen hittat svanskappan till selet den låg kvar i gammla stallet glömt den där efter flytt men fick tillbaka den idag

Har du en komplett sele? dvs: Lös brösta, höga skakelhållare, draglinor, baksele?

Har fortfarande inte fått nåt svar på det, därför svårt att hjälpa dig i din jakt på den nu funna svanskappan.
Innan man ger sig ut och kör bör man vara mycket duktig på vilka grejer man har, och vilken säkerhet som gäller.

Fl'åt om jag lägger mig i men...Tänkte bara höra, en vanlig travsele, med lös brösta, skakelremmar och järn i däckeln, är det ingen sele som duger att dra med?? Jag kanske har läst slarvigt eller missförstått men denna typ av sele tränade vi våra ponnytravare med dagligen, i många år, både sulky och vanlig rockard. Den funkade utmärkt att dra med. Vi hade varken draglinor eller baksele, möjligen slagrem i sulkyn.

Ärligt talat så förstår inte jag varför så många tjatar om draglinor och bakselar till vanligt folk som kanske bara ska ut och promenad köra sin ponny/häst med en enkel rockard. Jag förstår att de som tävlar, kör med tyngre vagnar eller arbetskör (skog o annat) att man där måste ha denna utrustning men inte annars? Tycker det är viktigare att man har en väl anpassad däckel med järn i och att ringarna sitter i position som inte klämmer hästen. Vagnen ska vara anpassad till hästens storlek etc.

Bara en liten åsikt/undran:o

Liknande trådar

Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
478
Senast: Smulu
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar