Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

+ alla andra

Tusen tack för alla fina ord! Jag har bara kärlek runt mig nu och det är fantastiskt. Vet fortfarande inte hur jag ska förklara nåt för dottern bara... Hon kommenterar ibland att jag skrek (ropade efter mamma från balkongen) och att det kom ambulanser. Funderar på att kontakta BUP för vägledning till framtiden.

Själv är jag bara trött nu. Tack och lov går jag på VLCD-diet just nu och att få i mig vatten + shakes är allt jag förmår. Tur att jag inte måste äta... Jag äter såklart om jag blir sugen och vill, men kroppen är van vid annat.

Bukefamiljen är fantastisk! :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Men herregud Ninnurur! Jag beklagar verkligen sorgen. :(

Lova att höra av dig när du orkar /om du och A behöver nåt! <3
Vi tänker på er.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så fruktansvärt, beklagar er sorg och skickar en stor kram. Skönt att höra dock att du och dottern har familj och vänner nära en sådan här gång, det är då det verkligen ställs på sin spets....Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

kl
Så otroligt tragiskt ,ta hand om dig och dottern.Ät när du kan ,sov när du kan och låt allt annat vara.Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Beklagar! Vilken fruktansvärd chock:(

Om jag på något sätt kan hjälpa till så PM:a gärna, jag arbetar till stor del med begravningar (via kyrkogård, inte begravningsbyrå) och kan kanske svara på funderingar om ni har några sådana.

Tusen tack för alla fina ord! Jag har bara kärlek runt mig nu och det är fantastiskt. Vet fortfarande inte hur jag ska förklara nåt för dottern bara... Hon kommenterar ibland att jag skrek (ropade efter mamma från balkongen) och att det kom ambulanser. Funderar på att kontakta BUP för vägledning till framtiden.

Enligt krishanterare på mitt arbete är det bra om man är väldigt saklig med barn. Att man inte säger att pappa sover eller gått bort, utan att man försöker förklara skonsamt, detta eftersom de inte sen förstår varför han inte går hem igen eller vaknar. Men jag har absolut ingen egen erfarenhet av detta, det är bara vad jag har lärt mig.

Tröstkramar.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Skönt att du inte är ensam nu! Och tur att du inte behöver kämpa med att äta!

Angående din lilla dotter så bara berätta det. Rakt upp och ner. Förklara varför det kom ambulanser, varför du var ledsen och varför du gråter när du berättar det för henne. Beskriv din kärlek för hennes pappa och att du är ledsen för att han fysiskt är borta nu. Beskriv din och hans kärlek för henne också. Det hon förstår tar hon till sig på ett helt otroligt klokt vis. Det hon inte förstår funderar hon på och du får frågor senare, i morgon, om några dagar eller en vecka. Prata om det med henne, fråga henne vad hon funderar på försök snappa upp signaler på att hon inte förstår riktigt och ge henne svar. Har du inga svar just nu så säg det. Var ärlig.

Mina söner var 3,5 och nästan 2 när deras pappa plötsligt dog och eftersom jag var ensam hemma när jag fick beskedet så märkte de ju genast att nåt var fel. Jag var helt förstörd när jag berättade det, men de tog det med ro. Jag lät sönerna få avgöra hur mycket de fick veta och vara med- de hade frågor, jag svarade, jag såg när de funderade på något.

Ta hand om dig själv, var hos familjen och försök släppa alla de praktiska tankarna för en tid. Det behöver inte gå fort. Det är många beslut som ska tas nu, stressa inte igenom dem.

Kram på dig!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja att vara saklig tror jag. Hon satt i bilen och såg ambulansen komma och mormor förklarade att pappa är jättesjuk så jag tror helt enkelt att jag ska fortsätta där och säga att doktorn inte kunde hjälpa pappa så han finns inte mer. Tur att hon är van vid att sova över hos mina föräldrar så det är inget konstigt för henne!

Angående begravning så var han inte med i kyrkan så då blir det ju lite annorlunda. Men jag tror jag kommer låta hans föräldrar bestämma det mesta, hans mamma behöver nog det. Ska bara se till att han blir kremerad och inte jordfäst.

Vi har två av dotterns kusiner här ikväll också (bestämt sen länge) och barnen har nyss suttit och vräkt i sig från en chokladfontän. Det är så skönt att ha harmonin runt mig så!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Säger som så många andra, så tragiskt. Hemsk situation du hamnat i. Skickar lite styrkekramar så du orkar ta hand om dig själv och din dotter.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Angående begravning så var han inte med i kyrkan så då blir det ju lite annorlunda. Men jag tror jag kommer låta hans föräldrar bestämma det mesta, hans mamma behöver nog det. Ska bara se till att han blir kremerad och inte jordfäst.

Det har ingen större betydelse om han är medlem, mer än för själva cermonin. När det gäller vilken typ av grav finns det ju flera alternativ (egen grav, askgravplats, minneslund, spridning i vattendrag/hav osv) och det är mest den biten jag kan. När det gäller allt det andra, kista, cermoni, musik, officiant etc är det begravningsbyrån som hjälper er. Den dödes vilja gäller (så långt det är möjligt), så har din sambo uttryckt att han exempelvis ej vill jordfästas eller vila på kyrkogård gäller det.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Älskade älskade vän, jag vet inte vad jag ska skriva. Jag är så otroligt ledsen för er skull :(.
Du vet var jag finns, dygnet runt.
Massor med kramar!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Han har inte sagt så mkt annat än att han inte tror ett smack på gud, så sånt prat bör inte vara på begravningen.

*kl*
Alice går på ett föräldrakooperativ och sambon var sekreterare i styrelsen, så nu har jag pratat med ordföranden som också kommer att informera fröknarna. De måste ju veta för att kunna hjälpa Alice i framtiden.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kl

vill börja med att beklaga sorgen, vilken fruktansvärd mardröm, styrkekramar till dig!

Angående begravning utan att vara med i kyrkan så kan jag berätta hur min kusin gjorde när hennes pappa som inte heller var med i kyrkan dog, begravningen hölls i ett kapell, ingen kyrkmusik alls, utan det spelades låtar som han älskade under sitt liv, samt att hans kista var dekorerad med fiskenät och liknande då han älskade att fiska, det var en jättefin begravning, annorlunda, men kunde inte vara mer honom om man säger så.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 966
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 084
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp