Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden
*KL*
Inte många dagar kvar tills den här sötnosen anländer!
*KL*
Inte många dagar kvar tills den här sötnosen anländer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Så har min häst gått pass idag för första gången Min tränare red honom och det gick fint att lägga honom i pass, men farten var inte så hög och han klarade inte så lång bit... Men det är ett steg i rätt riktning iallafall. Kul är det iallafall, min lilla häst
Man tränar upp kondition, styrka och explosivitet i de övriga gångarterna.Kul med pass!!! hur tränar ni vidare på att öka tempo och orka längre sträckor? Jag la min 4?gångare i pass och efter det var den runda fina galoppen som bortblåst... men vi kämpar på, har inte vågat testa passen något mer efter det! Fast jag såå gärna vill ha en till växel!!
Klart det går bra! Med en bra inställning går det mesta
Berätta gärna om instruktionerna du fick vid uppsittning?
Man tränar upp kondition, styrka och explosivitet i de övriga gångarterna.
Passen tränas sparsamt, det är dom andra gångarternas träning som ger mer tryck i passen sen. Sen tränar man främst läggningar i början av hästens passträning, för då kan man korrigera senare även i passen.
knapplån
Åhh vad jag längtar till min nya sadel får så länge rida barbacka vilket inte alls är kul så de blir mestadels skritt just nu.Men en liten kortisvila i våren är väl inte heltfel de heller säger Jorunn=)
Men? Stoppade inte du just om din sadel?
Bjussar på denna bild på mig och Lokka, Stina och Alfadis. Uppvärmning i Jällas ridhus innan clinicen.
http://fames.se/mooollys/wp-content/uploads/sites/39/2013/03/14.jpg
Brolinskan: Ni är så fina