Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

KL

Sökte upp bilder till tråden "Då och nu" på gnägg, och tittade igenom bilderna från 2004 då vi köpte S för första gången på länge. Har för mig att det gått åt rätt håll i alla fall. ;)

8580252896_25c5b46b6a_b.jpg

S och jag hösten 2004

8580253756_04362ba417_b.jpg

S och jag i mars 2013 (notera att hon de senaste åren blivit ganska sparsamt riden från och till)

*kl*

Att rida när man har ont i ryggen kan vara svårt.....ser det tydligen på denna bild en kompis fota på mig å Odinn för några veckor sedan.
Otroligt framåtlutad, men....jag skyller på ryggontet men nog skam skulle ja rida ;)

156031_10151418812199877_586419852_n_zps9bd181f8.jpg

KL
164239_10151583687249612_1037581574_n.jpg

Spöket, min 08:a är hemma från vad som skulle varit visningsträning. Gummi var inte nöjd med de resultat han uppnått. Det var jag och sa först att han skulle fortsätta träna henne, skitsamma om det blev visning eller ej. Jag skulle ju ändå få hem en välutbildad häst.

Under en vecka klurade jag ändå på hur jag skulle göra och fattade det omvända beslutet. Kändes inte som Gummi var hundra motiverad att träna henne. Vi avslutade samarbetet i samförstånd. Känns bra att ha henne hemma igen och sen får vi se vad det blir av henne nu :)

Sötspöket :) vad heter hon egentligen? Och hur länge har hon varit hos Gummi?

KL

Imorgon åker jag och Lokkis iväg och tränar för Elsa Albertsdottir. Det kommer bli så himla himla roligt och jag är riktigt taggad. Sen rida clinicen på söndag och lektion efter det, åhh vad kul det ska bli :D men är skapligt nervös xD men jag antar att hon nog vill ha med olika ekipage på clinicen så jag ställer upp som "dålig". Även fast Lokka är fin, men ja.. :p

Sen 21 januari och kom hem nu i tisdags. Så två månader blir det väl? Jag brukar bestämt hävda att hon heter Spöket. Det SYNS ju att hon heter så +att hon blev det bara hon klev av transporten hemma hos mig :p

Hon heter Embla från Åsberg i passet, men inte på riktigt ;)

Tack :D

Sen 21 januari och kom hem nu i tisdags. Så två månader blir det väl? Jag brukar bestämt hävda att hon heter Spöket. Det SYNS ju att hon heter så +att hon blev det bara hon klev av transporten hemma hos mig :p

Hon heter Embla från Åsberg i passet, men inte på riktigt ;)

Hehe såklart hon heter Spöket på riktigt ;D hon är himla söt. Skönt att ha fått hem henne? :)

och vad gör jag uppe, ska upp 07 och jag kan inte sova, bwääää

Hehe såklart hon heter Spöket på riktigt ;D hon är himla söt. Skönt att ha fått hem henne? :)

Hon är lika söt till sättet som till utseendet :love:

Faktiskt är det riktigt skönt att ha fått hem henne. Dels för att jag trivs med att ha två hästar dels för att jag faktiskt insett att vi inte är en så dum komb ändå. Har ju varit mycket inne på att sälja henne, men så känns det inte nu :)

*KL*

Idag är det 1 år sen min älskade Fengur fick somna in. Undrar när det ska sluta göra ont? Saknar honom så fruktansvärt mycket!

425832_4715884382025_596541225_n.jpg

Det slutar inte, men efterhand blir det övervägande glada minnen. Så det blir lättare.

Nu är det gjort och jag är riktigt nojd faktiskt,
vilken hals hon fick:laugh: nu är det ju inte klart på långa vägar utan man får ju rycka lite man varje dag tills man får den perfekt, och de lär ju ta ett tag.

Men i det stora är jag riktigt nöjd även om jag vet att många isisfolk sätter morgonkaffet i halsen nu när de ser en klippt isisman.:o
Men skulle jag ångra mig växer ju manen ut, man ska ju inte va rädd för att testa nya saker=)

Den står upp manen längst upp å det är den bit som jag råkade raka av när hon körde upp huvudet när jag skulle raka henne.

Manen före

Manbild_zpsd83ac819.jpg

Efter

Jorunnkortaman_zps2ce317fe.jpg

Nu skall jag åka till gymmet sedan blir det en barbacka tur igen=)

Haha ja det ser rätt kul ut med den tjocka manen när den är så kort :D
Men några ryckningar i den så ordnar det nog upp sig.
Hon hade ju ingen megaman innan så jag tycker det där ser helt okej ut.

Nä hade hon haft lååååång å fin man hade ja inte klippt, men nu har hon kort i svintoman å de är inte snyggt alls:(

Det blev en väldigt lång och smal hals. Inte helt vackert om jag ska vara ärlig.

Jag klipper över huvud taget inte manar, tycker att det är finare med lång man oavsett ras utom möjligen fjordingarna som har så kraftigt tagel att manen står ut från halsen om man "glömmer" att klippa den.

Det blev en väldigt lång och smal hals. Inte helt vackert om jag ska vara ärlig.

Jag klipper över huvud taget inte manar, tycker att det är finare med lång man oavsett ras utom möjligen fjordingarna som har så kraftigt tagel att manen står ut från halsen om man "glömmer" att klippa den.

Vi har en fjording som har liggande ganska kort man och han är jättefin.

Detta tar jag som bra komentar, då Jorunn har allt annat än lång hals.Så då har klippnigen gjort vad den ska.. göra halsen längre:)

Vilken tur att man har olika åsikter=)

Luggen då? :D
Ser ganska roligt ut med stor flufflugg och pyttelite man.

Luggen är ett problem den får jag inte rycka säger Jorunn... så den kommer jag nog köra med trimsax sen=) I höst tappar hon rätt mkt man då kommer allt bli tunnare.Sedan kan jag bara efterrycka=)

Oj vilken skillnad ser knappt ut som samma häst ens! Bara färgen, men det kanske är ljuset oxå som gör. En grej som är väldigt snyggt är tegelväggar i stall! Ser exklusivt ut :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka