Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden
Stoet jag rider har äntligen blivit frisk igen, efter att haft kolik och haft sitt ena bakben svullet och varmt. Hade fått tips som fungerade samt så kontaktade vi vetrinären. Arnika användes 2 ggr/dag, en gång omlindat på morgonen och sen på kvällen då jag tog av det. Efter vetrinären behövde jag endast 1 gång/dag samt små promenader på 5-10 min. Och efter 1,5 månad så fick jag sitta upp hennes rygg igen! Det var en helt underbar känsla att få sitta på hennes rygg igen, hon har sett så sur ut när jag har farit ut med andra hästar och inte henne... men hon vart mycket glad och om hon skulle ha fått bestämma skulle nog hon helst ha galopperat hela turen, så glad och framåt!
Det har gått 2-3 veckor sen jag fick sitta upp på hennes rygg igen, och hon har börjat tölta nu med "glädje", hon tycker det är roligt och det känns bra för en själv då jag har kämpat så att försöka få henne att tycka att det ska vara kul att tölta. Hon hade ingen energi tidigare, men nu är de full fräs!
Finaste tjejen
såhär såg det ut i sommras:
Måsta rida henne böjd, hon var travtaktig (trots att hon är femgångare), och måst sitta och driva hela tiden... har varit riktigt svårt att hitta en bra instruktör till oss, då jag vill att hon ska tycka det är roligt och att sitta och jobba på banan bara en massa övningar är inte särskilt roligt? Men trots de har jag åtminstonde 1 som jag försöker rida så ofta jag kan för, dock har de inte blivit eftersom hon har vilat + skadat sig o.s.v. men jag ska testa rida för Reynir nu i mars, och eventuellt en från Island i april.