Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var Sylvia Hon är dotter till Diddi (Sigurbjörn Barðarson). Jätteduktig, gick ut klassetta från Hólar för 2år sen. Gick ju inte superbra igår, inget riktigt flow igenom visningen. Men hon är superduktig Liksom det flesta andra som är med i tävlingen
Här kan ni som missade tävlingen se finalen.
http://www.hestafrettir.is/urslit-i-gaedingakeppni-i-meistaradeild-their-5-efstu/
Första hästen, skimmel: Olil Amble och Kraflar frá Ketilsstöðum (3)
Andra hästen, svart: Sigurbjörn Barðarson och Jarl frá Mið-fossum (5)
Tredje hästen, svart: Þorvaldur Árni Þorvaldsson och Stjarna frá Stóra-hófi (4)
Fjärde hästen, skimmel: Guðumundur Björgvinsson och Hrímnir frá Ósi (2)
Femte hästen, svart: Sigurður Sigurðarson och världens finaste Loki frá Selfossi ,som vann på poängen 8,30! (Kär i hästen sen lååång tid tillbaka )
//Petronella
Låter som att hon är väldigt obalanserad e kan riskera att slå o trampa sig du får nog ha skydd på ett tag:-) ofta gör ju unghästap så innan de hittat gränserna mellan alla gångartdp.
Men jag hade nog inte bara gett henne fria tyglar o fått springa vilket nog blir på framdelen med så det blir ännu svårare o komma i balans för henne.
Försök samla galoppen o samla o förbereda innan ni börjar galopper träna samlad galopp ur halt o så ska hon behålla formen o ta halv halterNa. Mycket samla i skritten o galopp från halt stärker bakdelen o hon kommer bli starkare i galoppen o inte slänga in pass planlöst. Låt henne inte öka till en sån hög hastighet där hon slarvar, du bestämmer tempot
Knapplån
Är det vanligt att just islandshästar blir lite trotsiga under vårvintern eller är det bara min ;-) Han blir lätt tjurig och och kan ibland stanna och stänga av för skänklar mm. Han har väldigt "ont" av sin varma päls så nu åker den via klippning igen, så får vi se om jag får mer framåttänk......Tips för en mer framåt häst önskas ;-)
Jaha, då är han här, då.
Efter en något ångetsfylld biltur (hade inget med hästen att göra: han stod som ett ljus, det var bilen som betedde sig otrevligt och lät lite raspig).
Aldar från Björktorp -11 är ute och bråkar med Karl i hagen.
Ganska stor och välväxt, måste vara 134 eller något nu som nybliven tvååring. Tuff, kaxig utan att vara för gåpåig. Inte rädd för Karl eller Lukas eller någon av de andra.
Kanske ska gå ut med kameran en stund nu när det ändå är så mycket kramsnö att jag inte kan rida
Hm gillar stammen
Googlade på honom igår och hittade ett par bilder. Han ser verkligen lovande ut!
du kanske vill köpa en betäckning
skämt åsido.
Men visst är han fin. Mycket sötare ansikte i verkligheten än på bild.