Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Ja hon va väldigt snabb och bra via mail :)
Hon fick bilder på honom i flera vinklar o G4 va nog den hon trodde på till honom!
Han är inte lätt att hitta sadel åt!!
Kort som tusan, bred o rund och ändrar sig konstant!

Jag vill också verkligen beklaga det tragiska som hände Eros... (har inte varit inne här på lääänge, så jag såg det först nu.) Vilken chock - och att det kan hända så fort... Av de bilder jag sett på honom här så verkar han ju definitivt ha varit "one of a kind"...!

UUUUUNDERBARA Islandsbilder - oj, vad man vill åka dit igen när man ser dem!!! Du är uppenbarligen inte bara duktig på hästar utan också på fotografering!

Vill också passa på att fråga om det var du som vid något tillfälle, i någon tråd nämnde embryotransfer och hade kollat upp ungefär vad det kostar? Eller är det någon annan här som har en aning?

Sjukt underbara bilder :love:

KL

Idag fick jag och Lokbrá beröm. Vi var ner till ridhuset och dressyrade lite och det kom fram en kvinna som sa att hon var väldigt fin (Lokka alltså) och såg otroligt välriden ut. Att det var kul att se en välriden islandshäst. Det är ett stort stall med typ bara dressyrtanter och en och annan hoppryttare :D

För övrigt går det kalasbra med Lokkis. Hon är helt underbar att rida. Älskar hennes personlighet och vi börjar komma varandra mycket närmare nu. Hon är bäst. Mjuk och fin i sidorna men har lite svårt att hitta traven ibland. Någon som har bra tips på att lätt hitta traven? Hon väljer gärna tölten annars, som är klockren. Galoppen funkar prima.

Rida på ojämnt underlag, uppför fungerar på en del och verkligen se till att få genom böjningen (heter det så) när du rider på böjt spår.
Bommar kan också fungera bra, vilket jag dock inte skulle våga på min femgångare som väljer tölten hon skulle tänka "shit, advanced, nu tar vi det säkra före det osäkra, TÖLT".

Kl:ar mig själv
Pratat med Herr Tränare som har Lill-Häst på träning (Spöket alltså). Allt går bra och han verkar nöjd. Det som både han och jag upplevt som mindre bra är på god väg att förintas eller har förintats. Tex att hon har tenderat att gå mot i nedtagningar. Annars blev det inte mycket sagt. Men han verkar nöjd :)

Bommar funkar super, dock får vi inte använda bommar hur som helst i ridhuset och dom på ridbanan är fastfrusna. Men ska prova med ojämnt underlag. Tack :)

Typ stigar har funkat bra för mig och min fröken som helst bara töltar. Tungt underlag kan också funka (men det ska man ju såklart inte överdriva med).

Jeeeeeeesus vad vacker :love: dör lite!!

Och Brolinskan; Fantastiska bilder som alltid! :)

Tack. Ja, det är fortfarande svårt för mig att ens förstå att det har hänt. Kommer nog bli en pärs när jag kommer hem. Ser inte fram emot det. Tyvärr tror jag inte att han helsyster kommer kunna kliva i hans skor heller, hon ser inte lika fin ut. Men det kan hända mycket, hon är bara två.

Tack! Det är väldigt tacksamt att fota här, bara man visar en kamera så blir det bra bilder. Har alltid kameran i fickan vad jag än gör. :)

Jo, jag har kollat runt en del om embryotransfer, fick inga riktigt konkreta svar. Det kan bli hur dyrt som helst, men man kan komma undan billigare om stona tar sig snabbt och man har egna ston som kan matcha, som jag förstod det. Valvis har bättre koll! :)

Idag lekte vi med kameran...

fantgalopp.jpg

fantastiskhandljus.jpg

fantastiskhandhast2.jpg

fantkvoja.jpg

Var så underbart väder!!!

Åååh vilka bilder! Jag önskar att jag hade en fotointresserad filur i bekantskapskretsen. Jag kan ju inte fota mig själv liksom :(

KL

Jag älskar bettlöst och jag älskar min svarta pärla!!!! :love:
Och mamma är rätt förtjust i brun mammut också... de är ett bra par!

Här finns en fotointresserad inte alltför långt bort :angel:
Har lite samma problem, fast det är alltid jag som står bakom kameran.

Härliga foton Kvandi!

Åååh vilka bilder! Jag önskar att jag hade en fotointresserad filur i bekantskapskretsen. Jag kan ju inte fota mig själv liksom :(

KL

Jag älskar bettlöst och jag älskar min svarta pärla!!!! :love:
Och mamma är rätt förtjust i brun mammut också... de är ett bra par!

Men du jag kan ställa upp :-) Är ingen mästerfotograf men en bra kamera har jag.

*kl*

Länge sen jag skrev nått här, varit så sjukt mkt senaste tiden.
Särskilt med sjuka å skadade djur.

Först då hundarna som fick glykolförgiftning, där en av dem sorgligt nog dog.
Den andra som överlevde har inte återhämtat sig som han borde och ska på vidare undersökning nästa vecka där rygg och höfter ska röntgas pga mkt svaga bakben å vinglighet.

Sedan har Draken fått en stor hovspricka så hon står bara just nu, då skon är det som håller ihop hoven.
Så där ska hon stå ett tag. Om 4 veckor kommer hovis och ska se vad som går att göra för då måste hon skos om men då har hoven endå hunnit växa lite mera och förhoppningsvis går det bra=)

Ja, hon tycker det i alla fall är skiiiit tråkigt att stå i en liten hage, men det är för hennes egna bästa.
Samt att hon står å håller lilla Elja sellis som går i sin sjukhage bredvid.

Ja, för äntligen har lilla "fölis" fått komma ut i sjukhage efter 6 månader på box.
Ni kan ju tro att hon är gaaaaanska glad för detta ;)

Draken, nyrakad å innan sprickan.
582255_10151280491249877_160724008_n_zpsab4b4d25.jpg

487370_10151278643774877_1622410013_n_zpsd40f4c53.jpg

408422_10151280490759877_1252748079_n_zps4faa6bbe.jpg

Å sötaste Elja :rofl:
379255_10151297263459877_490839583_n_zpsf67ac530.jpg

Kl
Massa fluffig snö här vilket Sagisen älskar. Studsade omkring och pep i hagen så fort jag kom :love: Efter uppvärmning busade vi loss och Saga körde små glada seriebockar och 'nu tar vi oss fram för allt vad tygen håller i ALLA gångarter'. Hon är sjukt söt när hon är så pepp. Sen red vi lite dressyr och jag övade på att inte låta henne hänga i vänster... Suck, alla dessa ovanor. Men på det stora hela ett härligt pass :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka