Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

KL

Passade på att ta bilder igår i det fina vädret, så här kommer en liten bildbomb.:D
Jag och Sprettur laddar inför vintermästerskapen nu i helgen, ska bli riktigt kul att komma ut och tävla. Kommer att tävla T8 och V5.

DSC_0330.JPG

DSC_0352.JPG

DSC_0359.JPG

DSC_0437.JPG

DSC_0458.JPG

Passen är inte alls klockren men ändå en härlig bild tycker jag.:)

DSC_0530.JPG

Mina två älskade lurvtussar.:D

Är bra sugen på att testa en sån, spanat på G4an :)
Rädd att det är nån slapp sak bara :/

Underbara bilder!! :)
Då får man se er på banan i helgen då ;)
Bor ju granne med tävlingen så där hänger man ju ;)

Tungfrihet får inte alltid plats i en liten Islandsmun. Jag hade testat rakt med fasta ringar. Ett favoritbett för min del :)

KL

Idag är jag så otroligt glad för min häst!! :banana::bump:

Tänk att man kan bli så glad för något så oansenligt som ett varv i trav på en stor volt. :D:o
Jag inser att jag idag är i samma läge som jag var med Godi för tre år sen, fast lite annorlunda. Med honom tränade jag också trav på volt, han blev väldigt lätt spänd och tog till grisepassen. Sol är fortfarande svag i ena bakbenet, och har haft svårt med vänstervarvet nu efter hältan. Ojämnheten har blivit bättre och bättre, och idag var första gången sen hon fick börja trava för 5 veckor sen som hon klarade av att hålla traven på volt i vänstervarv!! :banana:
Jag är så grymt peppad inför helgens träning!

Det är den inte. Snoka runt här på forumet. finns hur mycket sakliga recensioner som helst- det ÄR en bra sadel. Sen är de ju lite olika de olika modellerna så alla ligger väl inte optimalt på alla vad jag förstått så man ska nog kolla med någon som "kan" innan man sparar nån tusenlapp på begagnar markaden.

Håller med, viktigt att prova så att man får en modell som passar. Jag fick jättebra hjälp även via mail när jag köpte. Nu åkte jag ner och provade också, men man får jättebra råd även via mail med bilder.

*kl*

Mina hästar har fått semester. Jag är nämligen sjukskriven pga dålig nacke och är sängliggande. Lagom trist nu när vädret har varit kanonbra och jag för en gångs skull haft tid till att träna hästarna, då går man och blir skadad. :cool:

På onsdag kommer hovslagaren och ska sko B för första gången. Ska bli spännande att se hur det går. Ska trycka i mig smärtstillande och försöka ta mig ut till stallet då även fast jag har både stallförbud och körförbud pga medicinen, saknar mina hästar så mycket!

Tyvärr så har inte mina medryttare haft tid eller möjlighet att rida Filipus på ett tag, så jag får se om jag slänger upp nån kompis på honom eller om han får stå ett tag till..

20130109_140716_zpsb1119fd7.jpg
:love:

*kl*
Än en gång tack för alla fina hälsningar angående Eros. Det är fortfarande tungt men jag är så glad över att jag är på Island och inte hemma, så jag slipper bli påmind om det hela tiden. Livet på Island är fint. Har ett gäng hästar i träning, många i olika åldrar och faser, så det är väldigt givande. Sen är det roligt att det gått så bra med Vintermästerskapen. Första tävlingen avklarad och jag vet att det var några från buke och tävlade. Kul! Jag måste säga att jag är stolt över hur bra det har gått so far. Ser fram emot sista deltävlingen då jag kommer vara hemma och kan vara på plats också.

Lite bilder från de senaste dagarna kan jag bjuda på också:
hamt05-700x525.jpg

hamt18-700x525.jpg

vackert5-700x525.jpg

vackert6-700x525.jpg

elsa2-700x525.jpg

Nordvästra, i närheten av Hvammstangi.
Skulle utan problem bli kvar här i några år till..

Åhh vilka härliga bilder. Snacka om att Islands-nerven triggades igång. Jag vill tillbaka!! :cry::love:

KL
Inte bästa bilden direkt, men den gör mig glad. Min älskade Saga (från Lund -01) :love:
485333_10151497409149612_1077548844_n.jpg
Inte bäst, inte enklast, inte den med bäst exteriör, fransysk på ena fram, skruvar bak och biljarderar en aning. Men alltid bäst i mitt hjärta.

Knapplån!
någon som har GG ariel islandsträns här? :)
Letar ju nytt efter mitt som blev stulet i december :(

Mailat med ÅF av dom sadlarna nu och hon trodde en G4 skulle passa min häst bra :)
Tar nog hem en o provar!
Kommer sakna min superdupersköna Loftur nåt enormt!! :(

Jag gillar verkligen hennes huvud. Det är så feminint, sen är hon väääldigt uttrycksfull och tydlig med vad hon tycker om saker och ting :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka