Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Nu blev jag lite avis, Finns det ingen i närheten av mig som vill leka lite med kameran:D?

Här har det förövrigt gått trögt med ridningen pga de enorma mängder snö som rasat ner. Snöröjning tar mkt tid. Idag tog jag mitg dock ut på en liten tur med Brenna och underlaget på den plogade vägen är helt underbart!
Har dock lite svårt att komma till ridning på Brenna, jag åker mest runt och det blir lite som det blir...Hon är så ruskigt mjuk och har så lätt för sig så det blir lite ostyrbar gummiboll av det hela.

*kl*

Hovslagaren var här idag och verkade B. Det gick så himla bra, trodde att hon skulle bråka mer än vad hon gjorde! ;) Hon är så himla lätt i all hantering! :love:

Och vet ni vad? Jag har äntligen lyckats fixa ett litet filmklipp på Braela. Filipus kan ni se i bakgrunden, lilla farbrorn som har svårt att hänga med i hennes tempo ibland.. ;) Länk

*kl*

Jag vill också ha fotograf! Jag ska göra mitt bästa för att locka ut maken med kameran i helgen när båda hästarna ska ridas...

Lite uppdatering! Mamma har tagit "premiärtur" på Snorri och de trivdes bra ihop och han töltade himla fint :) Jätteroligt. Så fort mamma kommer tillbaks från Island ska hon rida lektion för mig på Snorri och det ser vi fram emot allihop.
Skröltandet har gett resultat, han bjuder på tölt nu och på rejält fast underlag har det gått riktigt bra. Nu är det upp till mig att hejda honom så det inte går för fort, utan försöka hitta ett bra tempo där takten är ren och vi kan jobba med formen, och därifrån bara göra korta ökningar och minskningar.
Traven tycker jag själv är lite tråkig :o Men med mer styrka kan han nog visa upp mer aktion. Viktigast är ju ändå att han lyssnar och är trevlig att sitta på!

Nína, denna fantastiska donna som jag fått förtroende att låna av valvis, är jätterolig. Hon har varit hos mig sedan 23:e november och vi har precis börjat hitta knapparna. Hon är speciell, men enligt mig på ett oerhört positivt sätt! Och som hon kan röra sig :eek: MEN det krävs mycket av mig som ryttare- hon har vilja för tio hästar och blir lätt spänd och då låser hon ryggen och blir styv. Om jag rider rätt, så blir det rätt. Dessutom jobbar jag mycket från marken, tömkörningen ger väldigt bra resultat och vi har provat olika bett för att hitta det hon trivs bäst med. Inte att förglömma- hon har gått med föl i tre år och är inte mycket riden det senaste :)

Ja, vi får väl se om vi kan få det på kort i helgen! Jag hoppas det :)
Sedan kommer valvis och kollar så vi sköter oss efter nyår, det ska bli kul!! :D

Knapplån!

test!
safe_image.php

KL

Kanske också skulle skriva här nån gång, och inte bara läsa slaviskt;)

Var ett tag sedan jag var aktiv, men jag har en hög med islänningar som inte arbetar direkt hårt eftersom matte egentligen pluggar. Just nu är jag dock höggravid och har jobbat under hösten för att få lite ekonomi i föräldrapenningen.

Rider inte mycket som sagt, men nån gång i veckan tar vi oss ut, jag, min medryttare på 65 bast, och två musblackskäcka tjejer. Jag blev väldigt glad att äntligen hitta någon som vill rida ut med mig, bor i skogen utan förbindelser någonstans. Så under hösten har Sokka, 8 år, äntligen accepterat att ridas utanför inhängnat område. Vi har haft ett par tråkiga upplevelser med älgar och annat som har skrämt hästkraken i precis fel ögonblick och har fått backa med kraven för att hitta förtroende igen och igen. Men med Saela, 10 år, som stöd så rider vi nu ute! Ni kanske förstår att jag inte uppdaterat våra gigantiska framsteg;) Lustigt nog går Sokka först, Saela totalvägrar, hon är också en fegis och när det inte var trygga matte som satt på gick det inte, knäppdjur. Saela var jag så stolt över i somras, ren tölt i form! Passlisa hittade rygg och slappnade av! Det är ju för allt i världen helt väck med medryttaren som aldrig ridit islänning. Vad gör man, lite fram och lite tillbaka:grin:

Just nu funderar jag mest på hur länge till jag ska rida egentligen, vecka 31 just nu och det går ju bra. Vi skrittar bara pga isen så det känns inte som om jag tar några risker direkt. Trodde hästen skulle klaga när jag blev tyngre, men inte ett öra vippat åt det.

*kl*

Idag hade jag med mig kameran till stallet! Här är Galgopi, min medryttarhäst!

P1160574.jpg

P1160570.jpg

P1160595.jpg

Jag skulle gärna ha redigerat bort stolpen, om jag hade kunskapen. ;)

Han är fantastiskt vacker tycker jag! :love:

Idag var han jättepigg och glad när vi var ute, han är verkligen en så rolig häst att rida, ständigt öronen framtåt, ständigt glad och nyfiken. Idag hade han gasen på, och ville helst tölta. En rolig sak med att han var så energisk var att han orkade tölta rent i ett högre tempo än vad jag tidigare lyckats rida honom i. :) Vi samlade skritten en del efter en snötäckt väg, och jobbade på i samlad skritt i öppna och sluta. När jag sedan bad om lite tölt gick han iväg så fint. :love:

Åh, på måndag är det min dag igen. Jag skiter i att det är julafton, jag ska rida ändå! :D

Vilken himla fin häst du har. Han drar verkligen blivkarna till sig. Sockersöt

KL

Jag har nu kravlat mig upp på Mackans rygg två gånger! Och jag är så glad att vi äntligen kan börja med ridningen :laugh:

Bild072_zpsbbab653f.jpg

Bild063_zps5814bf45.jpg

/Anna

Vilken känsla, att börja rida in sin unghäst! :love: Så vacker han är, och alldeles korpsvart!

Va roligt! Fin han är!

Kl

Vi har oxå haft en premiär här, min sambo har fått rida Vigdis för första gången. Planen att sälja henne till oss(av C's kompis/min låtsassyrra som passar viggan över jullovet)) fortgår. M min sambo var imponerad av viggan, han är inte helt med på syrrans plan men fler ridpass kommer och mer pepp från oss... Vi får väl se hur det kan sluta! Jag har iaf inte råd att sko fler hästar.... Men M har ;-)
wpid-img_20121219_155943.jpg

Själv har jag julpyntat stallet och fått mig en ridtur på Kveikja.

Tack snälla kul att höra :) Jag e ju iofs partisk men han e sötast i världen :D

Det va mig en fiiiin kille :)
Ska åxå rida på julafton :D Å pållen ska få julklapp och "julbord" :D

Ni lär nog inte ångra er om ni köper Viggan, hon är fantastisk!!! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur