Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden
*kl*
Jag vill också ha fotograf! Jag ska göra mitt bästa för att locka ut maken med kameran i helgen när båda hästarna ska ridas...
Lite uppdatering! Mamma har tagit "premiärtur" på Snorri och de trivdes bra ihop och han töltade himla fint
Jätteroligt. Så fort mamma kommer tillbaks från Island ska hon rida lektion för mig på Snorri och det ser vi fram emot allihop.
Skröltandet har gett resultat, han bjuder på tölt nu och på rejält fast underlag har det gått riktigt bra. Nu är det upp till mig att hejda honom så det inte går för fort, utan försöka hitta ett bra tempo där takten är ren och vi kan jobba med formen, och därifrån bara göra korta ökningar och minskningar.
Traven tycker jag själv är lite tråkig
Men med mer styrka kan han nog visa upp mer aktion. Viktigast är ju ändå att han lyssnar och är trevlig att sitta på!
Nína, denna fantastiska donna som jag fått förtroende att låna av valvis, är jätterolig. Hon har varit hos mig sedan 23:e november och vi har precis börjat hitta knapparna. Hon är speciell, men enligt mig på ett oerhört positivt sätt! Och som hon kan röra sig
MEN det krävs mycket av mig som ryttare- hon har vilja för tio hästar och blir lätt spänd och då låser hon ryggen och blir styv. Om jag rider rätt, så blir det rätt. Dessutom jobbar jag mycket från marken, tömkörningen ger väldigt bra resultat och vi har provat olika bett för att hitta det hon trivs bäst med. Inte att förglömma- hon har gått med föl i tre år och är inte mycket riden det senaste
Ja, vi får väl se om vi kan få det på kort i helgen! Jag hoppas det
Sedan kommer valvis och kollar så vi sköter oss efter nyår, det ska bli kul!!