Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvingas? Av vem? Varför?Tycker det är extremt märkligt i så fall.

Murre är den absolut bästa kandidaten.
Bäckström är direktdiskad efter sina uttalanden om HBTQi. Kvinnan är för okänd och dåligt meriterad. Och skapligt okänd i rörelsen.

Murre är en hela-landet-kandidat. En centerpartist som är ett barn av det centerparti som verkar, och verkat, ute i landet.

Själv är jag erhört glad över valberredningens val. Synd bara att fossilet Bäckström hamnar som förslag till förste vice. Hoppas Ulrika L kan balansera upp det.

Han har gjort sig ett namn bland jägare och bönder. Men det räcker inte när hans övriga åsikter är från 1800-talet.
"Gå i Pridetåget om rörelsen så" kräver.Viga samkönade om han är tvungen. Ja jo... :mad:
Haha, jag vet att flera här uttryckt att de känner att de tvingats lämna L som de röstat på i alla år pga. deras olyckliga vägval senaste åren. Och sedan återfinns ju massor med kända gamla folkpartister som också röstade på C senast. :) Så menade inget annat än så.

Tack för input! Jag vet ju att du om någon har koll på partiet. Jag hade uppfattat bristerna med de två andra, men just Murre hade jag inte så stor koll på vad personer inom partiet tyckte om.

Instämmer. I det här fallet verkar det ju dessutom ha hänt när han var yngre vilket givetvis inte gör det hela mindre allvarligt men kom igen liksom, vem har inte gjort puckade val när en var ung vuxen?! Nu kommer jag inte att ha något politiskt uppdrag någonsin men nog finns det lite skit i hörnen jag hade fått berätta om :angel: Så länge politiker medger sina misstag och tar ansvar för dem är jag faktiskt inte så himla upprörd (samt att de inte upprepas givetvis).

Jag blir mer upprörd av skolministrar som i närtid varit med om att sno våra skattepengar genom vinstdrivande skolor
:grin:

Puckade val och att två gånger åkt dit för misshandel är helt olika saker. Ena gången var några dagar innan hans 18 årsdag och den andra 5 år senare. Så nä, inte puckade val som ung. Våldsamma handlingar som vuxen.

Haha, jag vet att flera här uttryckt att de känner att de tvingats lämna L som de röstat på i alla år pga. deras olyckliga vägval senaste åren. Och sedan återfinns ju massor med kända gamla folkpartister som också röstade på C senast. :) Så menade inget annat än så.

Tack för input! Jag vet ju att du om någon har koll på partiet. Jag hade uppfattat bristerna med de två andra, men just Murre hade jag inte så stor koll på vad personer inom partiet tyckte om.

Tvingats är kanske ett konstigt ord ändå.

När andra partier, som tidigare utgett sig för att vara den fria liberala demokratins beskyddare, istället väljer att hala - och kölhala - den liberala flaggan och demokratins grundvalar genom den bruna sörja som tidigare var otänkbart - så stod C kvar som bästa alternativ i den nya situationen.

Puckade val och att två gånger åkt dit för misshandel är helt olika saker. Ena gången var några dagar innan hans 18 årsdag och den andra 5 år senare. Så nä, inte puckade val som ung. Våldsamma handlingar som vuxen.
Jag hade ”kompisar” som var ute och slogs flera gånger i månaden och begick misshandel/blev misshandlade. Jag tror det tog nästan 5 år innan första åtal som ledde till fällande dom. Jag är skeptisk till att två misshandelsdomar handlar om ett lika fåtal puckade val. Men jag vet såklart inte och inte heller har jag hört personen själv hävda att det var begränsat till ett fåtal händelser.

Jag hade ”kompisar” som var ute och slogs flera gånger i månaden och begick misshandel/blev misshandlade. Jag tror det tog nästan 5 år innan första åtal som ledde till fällande dom. Jag är skeptisk till att två misshandelsdomar handlar om ett lika fåtal puckade val. Men jag vet såklart inte och inte heller har jag hört personen själv hävda att det var begränsat till ett fåtal händelser.
Nä. Så mycket info har inte kommit mig till del. Mer än att det handlat om två skallningar på krogen typ.

Jag är definitivt inte samma person som jag var runt 18. Jag tänker - må den som saknar skuld kasta första stenen.

Säger som Vigdis Finnbogadottir sa till min vän. Folk sa till henne att hon var sig precis lik, trots att hon blivit president.
- någon liten utveckling må det väl ändå vara.

Det jag däremot uppfattat är att han är uppskattad i rörelsen samt att han gjorde ett väldigt gott intryck när jag mötte honom.

Nä. Så mycket info har inte kommit mig till del. Mer än att det handlat om två skallningar på krogen typ.

Jag är definitivt inte samma person som jag var runt 18. Jag tänker - må den som saknar skuld kasta första stenen.

Säger som Vigdis Finnbogadottir sa till min vän. Folk sa till henne att hon var sig precis lik, trots att hon blivit president.

Det jag däremot uppfattat är att han är uppskattad i rörelsen samt att han gjorde ett väldigt gott intryck när jag mötte honom.

Jag tycker inte att det här på något sätt gör Muharrem diskvalificerad som partiledare.

Det är en högst personlig grej, att jag har svårt för att ha förtroende/tillit till personer som har valt att lösa problem genom våld helt oavsett hur länge sedan det var. (Om det inte var nödvärn i form av att rädda eget eller annans liv, men då får man ingen dom.) Förmodligen handlar det mer om mig än något annat - erfarenheter och tankevärld.

Jag tycker inte att det här på något sätt gör Muharrem diskvalificerad som partiledare.

Det är en högst personlig grej, att jag har svårt för att ha förtroende/tillit till personer som har valt att lösa problem genom våld helt oavsett hur länge sedan det var. (Om det inte var nödvärn i form av att rädda eget eller annans liv, men då får man ingen dom.) Förmodligen handlar det mer om mig än något annat - erfarenheter och tankevärld.

Håller med. Och varför valde han inte själv att informera om detta?
Är lite oroad över just detta främst pga 1. Ärlighetsaspekten 2. Att en borde vara nog smart att fatta att detta oavsett kommer upp, varenda människa kan ju kolla detta

Den som saknar skuld? Vi är många som inte har en fällande dom.

Nä, med två stycken fällande domar för misshandeln i vuxen ålder så är det ingen partiledare som får mig att rösta på dem.

Den som saknar skuld? Vi är många som inte har en fällande dom.

Nä, med två stycken fällande domar för misshandeln i vuxen ålder så är det ingen partiledare som får mig att rösta på dem.

Ja det kanske skulle gå att förklara bort EN, även om det inte hör till vanligheterna att gemene man skallar folk. Men två...?
Vad är oddsen att han bara pucklat på personer vid dessa två tillfällen och då haft oturen att få en fällande dom? Det är ju ett antal år mellan domarna också så känns ju inte som ngn isolerad svacka.
Oavsett om han idag framstår som vettig så lär ju detta riskera att ligga honom i fatet.

Senast ändrad av en moderator:
Det var så länge sedan så jag kommer inte ihåg detaljerna men han gjorde ju också ett riktigt dåligt val och förlorade makten till S
Ja om du anser det som länge sedan, framförallt med tanke på den uppmärksamhet hans avgång fick, så förstår jag många av dina i mitt tycke totalt historielösa inlägg.

Vad har DET med saken att göra. Frågan var om han fick kicken under valvakan iom att du anser att en partiledare inte kan avgå av sig själv.
Ingen "får kicken", de får avgå av eget val, som dock inte alltid är så frivilligt. Men de får lov att göra det själv, så det ser snyggare ut. Sedan kan de skylla på något som känns bra, för det är ju inte alltid de vill erkänna att de är impopulära.

Ingen "får kicken", de får avgå av eget val, som dock inte alltid är så frivilligt. Men de får lov att göra det själv, så det ser snyggare ut. Sedan kan de skylla på något som känns bra, för det är ju inte alltid de vill erkänna att de är impopulära.
I just Annie Lööf:s fall så tror jag faktiskt att det på riktigt var hennes egna beslut. Medans Annie la ner mycket värdefull kraft och energi på att söla ner högern för de valde att samarbeta med SD - så kunde SD i lugn och ro och utan större ansträngningar locka tills sig Centerns kärnväljare. Å andra sidan om man får tro vad som skrivs om C:s "nya" Partiledare så är han å sin sida inte särskilt förtjust i dessa bönder - som ju många är vita män. Han är nog bara tacksam över att dom har försvunnit dit dom hör hemma :)

I just Annie Lööf:s fall så tror jag faktiskt att det på riktigt var hennes egna beslut. Medans Annie la ner mycket värdefull kraft och energi på att söla ner högern för de valde att samarbeta med SD - så kunde SD i lugn och ro och utan större ansträngningar locka tills sig Centerns kärnväljare. Å andra sidan om man får tro vad som skrivs om C:s "nya" Partiledare så är han å sin sida inte särskilt förtjust i dessa bönder - som ju många är vita män. Han är nog bara tacksam över att dom har försvunnit dit dom hör hemma :)
Kan du länka till ett citat från en seriös källapå vad han sagt om vita män. Min erfarenhet av den här typen av uttalanden är att de rycks ur sitt sammanhang och förvrids till oigenkännlighet.

Kan du länka till ett citat från en seriös källapå vad han sagt om vita män. Min erfarenhet av den här typen av uttalanden är att de rycks ur sitt sammanhang och förvrids till oigenkännlighet.
Jag skrev ju " Å andra sidan om man får tro vad som skrivs om C:s "nya" Partiledare". Det ska tydligen vara en tweet han senare kände sig nödgat att radera........
Oja, att något man skriver, sen av andra, förvrids till oigenkännlighet är ju väldigt vanligt i diskussioner -här på bukefalos ochså;)

Det verkar vara fler än SD-toppar som driver kampanj. Lika otrevligt, obegåvat och brunt som sig brukar.

SD-toppar i rasistiskt drev mot Centerns partiledarkandidat​

Dela artikeln:
Sverigedemokraternas mediekanal Riks, till SD-närstående medier, nazistiska organisationer och liberala politiker – gemensamt rasar de mot Centerns nominerade partiledares etnicitet eller religion. ”Skallturken Muharren Demirok föreslås bli nya C-ledare”, skriver Samnytt. Sajtens bevakning ges spridning av toppolitiker i SD.

Och för att alla ska förstå, här är den tweet som avses:

85EC3192-76B5-443A-9FE5-E2C3375D518C.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben