Haha, jag vet att flera här uttryckt att de känner att de tvingats lämna L som de röstat på i alla år pga. deras olyckliga vägval senaste åren. Och sedan återfinns ju massor med kända gamla folkpartister som också röstade på C senast. Så menade inget annat än så.Tvingas? Av vem? Varför?Tycker det är extremt märkligt i så fall.
Murre är den absolut bästa kandidaten.
Bäckström är direktdiskad efter sina uttalanden om HBTQi. Kvinnan är för okänd och dåligt meriterad. Och skapligt okänd i rörelsen.
Murre är en hela-landet-kandidat. En centerpartist som är ett barn av det centerparti som verkar, och verkat, ute i landet.
Själv är jag erhört glad över valberredningens val. Synd bara att fossilet Bäckström hamnar som förslag till förste vice. Hoppas Ulrika L kan balansera upp det.
Han har gjort sig ett namn bland jägare och bönder. Men det räcker inte när hans övriga åsikter är från 1800-talet.
"Gå i Pridetåget om rörelsen så" kräver.Viga samkönade om han är tvungen. Ja jo...
Tack för input! Jag vet ju att du om någon har koll på partiet. Jag hade uppfattat bristerna med de två andra, men just Murre hade jag inte så stor koll på vad personer inom partiet tyckte om.