Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår inte varför flygplatser med dess speciella utsatthet -blandas in i frågan om orimligheten i ett påstående som tvärsäkert säger att varenda brun kotte i ett utsatt område kommer bli tvångsvisiterad medans varenda vit kotte inte blir det. (se inlägg 156). De personer med utländskt påbrå jag känner är av typen som jag dvs. Svenssons med barn i olika ålder. Jag har aldrig hört dem säga att de blivit speciellt behandlade vid sina flygresor hem och tillbaka till Sverige. Min son fick sin Van utriven och genomsökt av knarkhund när han skulle in i Sverige igen. Liksom jag gissar att många med speciella bilar får en koll så inte det finns för mycket alkohol med så man kan misstänka smuggel.
Du verkar haka upp dig på att jag använde flygplatser som exempel. Tänk bort platsen och fokusera på situationen.

Tycker du att de Röda har klarat sin uppgift bra?
Restriktionerna under pandemin var ett skämt.
Folk med normal inkomst tvingades sälja sina hus på landet för man hade inte råd med uppvärmningen, och bensinen för att ta sig till och från jobbet. Att bo på landet är tydligen bara för rika numera.
De redan extremt fattiga hade varken råd med värme eller mat.
Dem har totalt misslyckats med integrationen av många invandrare, vilket är en stor orsak till gängproblemen vi har idag i Sverige.

Så varför tror du de Röda skulle göra något bättre dessa 4 år när det misslyckats i 8 år?
De hade inte ens en regering eftersom C vägrade sammarbeta med V.
Jag tror inte att Blå kommer ge guld och gröna skogar. Men nu vann dem i valet, och då är det upp till bevis ifall dem kan göra bättre eller ej. Vi får vänta och sen döma helt enkelt.
Vilket jävla skitsnack.

Vadå dåliga restriktioner? Vad det för restriktioner du inte gillade? Hur påverkade dom dig?

Jag bor på landet, riktig glesbygd. Här är det ingen som behöver sälja sina hus p.g.a. uppvärmningskostnaden. Vi eldar bara mer med ved istället.
Vad är din källa på påståendet?

Och bensinen är inte speciellt dyr, vi på landet kör med diesel, den är däremot dyr. Den skulle bli billigare om vi fick blanda i mer biodiesel i den, som vi kan producera i Sverige.
Och så skulle vi på landet, de av oss som jobbar inom skogsbruket, ha säkrare jobb, om vi får behålla och utöka reduktionsplikten, och våra företag skulle vara lönsammare.

Integrationen gick åt helvete tacka vare Reinfeldt-regeringarna, som skapade strukturer som inte gått att lösa upp så enkelt. "Hårdare tag" lär inte lösa en enda av dessa strukturer.
De senaste regeringarna med S-ledning har varit i minoritet, och inte fått majoritet för de strukturella ändringar som behövts för att bryta en del trender.

Fattigdom kan aldrig fixas med hårdare tag, indragna bidrag och liknande.

Senast ändrad:
Det kan tyvärr inte jag svara på eftersom jag inte röstade blått.
Men jag förstår varför folk röstade blått. Och nu när vi sitter med en blå regering hoppas jag dem gör ett bättre jobb än dem röda gjort.

Vem har nämn "ge någon annan en chans"?
Så vad röstade du då? Brunt?

Förövrigt, en gång till: Underbyggda resonemang och källor tack.

Vad vill du ska göras, hur ska det göras, och varför?

Nej jag menar inte att alla poliser är våldtäktsmän
Öhh nähää -bara alla de poliser som nu kommer ges rätt att visitera människor utan misstanke?

men de poliser som ges rätt att visitera folk utan misstanke är samma som anser att detta är acceptabelt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70WjKw/polis-forde-upp-batong-i-misstankt-persons-anus
(antingen ett misstag eller berättigat - därmed inget brott)
men det finns åtminstone ett fall där polisen medgett att de begått en våldtäkt i samband med en "rutinvisitation" och där den enhet som ska utreda övergrepp avfärdar detta som antingen ett misstag eller berättigat.
Jag kanske är extremt godtrogen och du sitter på speciell information. MEN att vår svenska poliskår skulle anse det vara en berättigat åtgärd att köra upp en batong i stjärten på någon vid en rutinvisitation -låter väldigt osvenskt.

Ingen inom Polisen har reagerat på detta - således är den enda slutsatsen att organisationen anser att en våldtäkt mycket väl kan vara berättigat i den situationen.
:rolleyes: Ok din slutsats!

Är de verkligen så många som är lediga över jul, nyår och mellandagarna numera? 8 av 10 jag känner jobbar som vanligt i mellandagarna, och är bara ledig dem röda dagarna.
Några jobbar även jul och nyår.

Sedan beror det på om dem fick uppdraget av regeringen denna vecka eller i början på december eller tidigare, för såklart tar det ju tid innan man kan komma in med ett nytt förslag, men att jobba i mellandagarna ser jag inte som någon katastrof eller ovanligt.
Du har nog ett väldigt begränsat umgänge...

Ska vi gissa på ensamstående i stad, i tidiga tjugoårsåldern utan högskoleutbildning som dominerande umgänge?

Kanske vidgade vyer vore bra för dig.

Tänk dig en familj med små barn, som planerat att åka till släkt på annan ort över jul och mellandagarna, när dagis kör på reducerade avdelningar eftersom så många av barnens föräldrar skulle vara lediga, och det är skollov - ingen fritids tillgänglig, och så blir man inkallad att jobba dagen före julafton!

Väldigt genomtänkt av regeringen.

Och om du läser vad jag skriver så har jag inte "gett någon annan en chans" eftersom jag inte röstade blått O_o

Men vad tycker du vi ska göra?
Nu har vi en blå regering, då får man acceptera att majoriteten i Sverige valde att rösta så i detta val. Och sen får vi se om de klarar av att göra allt dem lovade eller ej.
Dom har redan bevisat att de inte kan göra en stor del av det de lovade.

T.ex. har de inte lyckats få till något elprisstöd per den 1:a november 2022.

Den grova GÄNG-kriminaliteten domineras av unga män i invandrartäta områden. Då är det där man ska jobba och sätta in motåtgärder.
Jag tycker utvecklingen med gängkriminell verksamhet i mitt älskade Sverige är otroligt oroväckande. Jag hade inte höjt ögonen om det likställdes med terrorbrott. Jag är nöjd med att politiker inser allvaret och oavsett okvädningsord från vänsterkanten står de på sig. Min förhoppning är att den här regeringen lägger en så stabil grund och får framgång i sina åtgärder att Sossarna (oavsett partiledare) får svårt att ändra om regler och gå tillbaka till MP:s och Centerns linje.

Nej det är det inte.

Ja verkligen! Att har så låga tankar och destruktiv syn på vår poliskår som du har....känns overkligt på nått sätt. Du hävdar att gemene polis passar på att begå sexuella övergrepp mot befolkningen? Att du ens klarar av att bo och verka i ett sådant land??
Förövrigt i den här tråden så länkas det väldigt många artiklar från aftonbladet. Sen när blev en sådan erkänd skvallerblaska trovärdig källa?
Vilka långsiktiga åtgärder tänker du på?

Vad hoppas du ska göras?

September:

images

December:

"Amorteringskravet på bolån över 50 procent av bostadens värde blir kvar, meddelade regeringen på torsdagen.

På Villaägarnas Riksförbund är man besvikna. Förbundets jurist Lena Södersten tycket att det borde gå att lätta på kravet givet hushållens tuffa situation."

https://omni.se/villaagarna-besvikna-borde-ga-att-latta-pa-kravet/a/mQ50oq

Den grova GÄNG-kriminaliteten domineras av unga män i invandrartäta områden. Då är det där man ska jobba och sätta in motåtgärder.
Jag tycker utvecklingen med gängkriminell verksamhet i mitt älskade Sverige är otroligt oroväckande. Jag hade inte höjt ögonen om det likställdes med terrorbrott. Jag är nöjd med att politiker inser allvaret och oavsett okvädningsord från vänsterkanten står de på sig. Min förhoppning är att den här regeringen lägger en så stabil grund och får framgång i sina åtgärder att Sossarna (oavsett partiledare) får svårt att ändra om regler och gå tillbaka till MP:s och Centerns linje.
Fast att man inser allvaret betyder inte att man måste välja den sämsta vägen att lösa problemet. Visitationszoner kommer enbart öka på känslan av vi och dom som redan idag är ett gigantiskt problem vad gäller integrationen, "vi här i förorten är mindre värda än dom på gräddhyllan". Hur tror du att folk kommer känna när de för tredje gången en vecka kommer försent till jobbet pga att de oprovocerat blivit stoppade för att bli visiterade? Hur kommer de känna när det visar sig att av de 70% bruna kottarna och 30% vita kottarna så är det 100% bruna kottar som blir stoppade.
Problemet är återigen inte att man inte slumpmässigt får visitera folk utan att man inte tar tag i problemen när de uppstår alltså när ungarna är i dags/lågstadieålder. Det är då man kan göra något och då är det billigt att göra något. Att låsa in folk kostar över 1 mille per år och du kan hjälpa många många ungar på glid bara för kostnaden för ett enda fängelsestraff. Vi kan aldrig vinna över gängen med hårda straff eftersom så länge man riktar in sig där så står det två och väntar på att komma in för varje snubbe man låser in. Det enda sättet att vinna över dem är genom att rycka undan rekryteringsbasen och det gör man genom att få ungarna genom skolan med godkända betyg.

Ja verkligen! Att har så låga tankar och destruktiv syn på vår poliskår som du har....känns overkligt på nått sätt. Du hävdar att gemene polis passar på att begå sexuella övergrepp mot befolkningen? Att du ens klarar av att bo och verka i ett sådant land??
Förövrigt i den här tråden så länkas det väldigt många artiklar från aftonbladet. Sen när blev en sådan erkänd skvallerblaska trovärdig källa?
Det är nog ingen som har låga tankar om vår poliskår däremot finns det ett antal enskilda rötägg inom den. Det räcker med ett eller två sådana för att slå sönder massor av viktigt arbete som gjorts i dessa områden.

Självklart men dom tror jag man tar enklare på annat vis. De brukar också finansiera sina missbruk med egna pengar, vilket inte gör det fullt lika angeläget att få tag på dom.
Ja och de finansierar därmed skjutvapenvåldet med egna pengar istället för med stulna. Problemet som diskuteras här är inte nerknarkade personer som snor TV apparater utan gängkriminalitet och när det gäller att göda gängkriminaliteten är nog de i kostym som missbrukar ett mycket större problem än uteliggaren. Vill du diskutera villainbrott, som givetvis är ett stort problem så gör så men gör det då under äkta flagg och inte som det här märkliga försöket att låtsas som om stulna TV apparater är orsaken till skjutvapenmorden

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka