Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer försöka allt jag kan för att få de som röstat såhär att förstå hur vedervärdig situation vi har försatt oss i. Allt annat vore oanständigt, oförståndigt och historielöst. Jag respekterar demokratin och kommer inte att bidra till att störta den, men jag kan inte lugnt sitta och titta på när Sverige tillsammans med andra länder i Europa håller på att gå åt samma håll som vi gjorde första delen av förra århundradet.
Samma här, jag tänker inte tigande stå på sidan och se på hur det bruna breder ut sig i blodrött. :yuck:

Och om du läser vad jag skriver så har jag inte "gett någon annan en chans" eftersom jag inte röstade blått O_o

Men vad tycker du vi ska göra?
Nu har vi en blå regering, då får man acceptera att majoriteten i Sverige valde att rösta så i detta val. Och sen får vi se om de klarar av att göra allt dem lovade eller ej.
Det skrev du i ditt sista inlägg inte i de tidigare. Jag svarade på sin fråga och det rör givetvis de inlägg folk svarat på.
Angående vad vi ska göra så ska vi givetvis kritisera den usla regeringen och ifrågasätta deras så kallade politik samt deras brutna löften. Ska vi bara bocka och buga för att vi råkat få ett gäng clowner som regering?

Det skrev du i ditt sista inlägg inte i de tidigare. Jag svarade på sin fråga och det rör givetvis de inlägg folk svarat på.
Angående vad vi ska göra så ska vi givetvis kritisera den usla regeringen och ifrågasätta deras så kallade politik samt deras brutna löften. Ska vi bara bocka och buga för att vi råkat få ett gäng clowner som regering?
Jag har ALDRIG skrivit att man ska "ge andra sidan en chans". Läs igen.

Jag har ALDRIG skrivit att man ska "ge andra sidan en chans". Läs igen.
Du ställde en fråga och jag svarade på hur jag och utifrån andras svar tolkat dina inlägg. Om du blir arg för att du är otydlig så lös det genom att skriva tydligare inte genom att skrika.
Du behöver inte svara mig jag är less på att försöka diskutera med folk som beter sig som du gör så jag kommer inte läsa dina inlägg framgent.

Blåbruna agerar taktiskt smart. De blir av med hela svekdebatten nu och räknar med att därför kunna fläska på i sista budgeten innan nästa val och chansar på att svenskar har glömt alla brutna löften. Kristersson har redan garderat sig genom att säga att de behöver minst åtta år på sig och bäddar därmed för att fortsätta skylla allt på den förra regeringen (förutom allt positivt som beslutades då naturligtvis).

Är Sverige i en högkonjunktur 2026 är det en smart strategi. Iofs kommer det att försvagas av att de går ut med skattesänkningar till höginkomsttagare. Vilket då kommer att finansieras av försämrade villkor för låginkomsttagare. Jag upphör aldrig att förbluffas över att så många, ffa män, som är bidragsberoende eller låginkomsttagare, röstar mot sina egna intressen när de röstar på SD.

Det kan tyvärr inte jag svara på eftersom jag inte röstade blått.
Men jag förstår varför folk röstade blått. Och nu när vi sitter med en blå regering hoppas jag dem gör ett bättre jobb än dem röda gjort.

Vem har nämn "ge någon annan en chans"?

Jag undrar inte varför folk generellt röstar blått, det har jag inte ett dugg svårt att förstå.

Det jag undrar är vad de som hela tiden återkommer till tidigare regerings dålighet som enda anledning. Och om du nu inte själv röstade på m, kd, l eller sd så har du ju oavsett exakt samma retorik själv 🤷‍♀️

Ge någon annan en chans var exempel på hur folk som kommer med dessa invändningar uttrycker sig.

Du ställde en fråga och jag svarade på hur jag och utifrån andras svar tolkat dina inlägg. Om du blir arg för att du är otydlig så lös det genom att skriva tydligare inte genom att skrika.
Du behöver inte svara mig jag är less på att försöka diskutera med folk som beter sig som du gör så jag kommer inte läsa dina inlägg framgent.
Du säger att jag sagt saker jag aldrig sagt. Och när jag ifrågasätter varför du påstår att jag sagt saker jag aldrig sagt. Då vill du inte svara mig mer?
Okej, men i fortsättningen, läs det jag skriver istället för att hitta på egna saker...

Kriminaliteten utmålas som ett invandrarproblem. Kriminaliteten utmålas som ett resultat av bristande integration. Detta resulterar i att inte född här=misstänkt.
Den grova GÄNG-kriminaliteten domineras av unga män i invandrartäta områden. Då är det där man ska jobba och sätta in motåtgärder.
Jag tycker utvecklingen med gängkriminell verksamhet i mitt älskade Sverige är otroligt oroväckande. Jag hade inte höjt ögonen om det likställdes med terrorbrott. Jag är nöjd med att politiker inser allvaret och oavsett okvädningsord från vänsterkanten står de på sig. Min förhoppning är att den här regeringen lägger en så stabil grund och får framgång i sina åtgärder att Sossarna (oavsett partiledare) får svårt att ändra om regler och gå tillbaka till MP:s och Centerns linje.

Är det ett tecken på bristande vandel att köpa ett par stilettklackar storlek 46 och kalla sig Miss Tag om man råkar vara född i Eritrea?)
Nej det är det inte.

Och det är ju bar att du har sådan tilltro till Polisen, men de poliser som ges rätt att visitera folk utan misstanke är samma som anser att detta är acceptabelt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70WjKw/polis-forde-upp-batong-i-misstankt-persons-anus
(antingen ett misstag eller berättigat - därmed inget brott)
Ja verkligen! Att har så låga tankar och destruktiv syn på vår poliskår som du har....känns overkligt på nått sätt. Du hävdar att gemene polis passar på att begå sexuella övergrepp mot befolkningen? Att du ens klarar av att bo och verka i ett sådant land??
Förövrigt i den här tråden så länkas det väldigt många artiklar från aftonbladet. Sen när blev en sådan erkänd skvallerblaska trovärdig källa?

Tycker du Sverige sköte pandemin bra? :confused:
Har du frågat folk inom sjukvården va de tycker om hur Sverige sköte pandemin?
Jag jobbatde på Covid-IVA. Har inget att klaga på hur regeringen skötte den akuta pandemin.

Däremot hur vården nermonterats kontinuerligt länge och vi hade innan detta (och fortfarande har misstänker jag) alldeles för få IVA-platser per capita, och en misskött äldrevård, det är jag mindre nöjd med. Men den biten hade knappats en blåbrun regering skött bättre.

Jag jobbatde på Covid-IVA. Har inget att klaga på hur regeringen skötte den akuta pandemin.

Däremot hur vården nermonterats kontinuerligt länge och vi hade innan detta (och fortfarande har misstänker jag) alldeles för få IVA-platser per capita, och en misskött äldrevård, det är jag mindre nöjd med. Men den biten hade knappats en blåbrun regering skött bättre.

Precis. Många verkar tro att problemen inom vården uppstod under pandemin, men vårdpersonal larmade ju om brister och risker under lång tid INNAN pandemin. Konsekvenserna blir förstås värre när man har dåliga förutsättningar med sig in, men grundproblematiken skapades inte av pandemin.

Troligen inte, det är ju bara att se på hur region Stockholm skötts under alla år med blå i styret. Inget som direkt imponerar.

Fråga de bruna människor du känner hur många gånger de blivit uttagna till visitation vid ställen som flygplatser etc och jämför med de vita du känner. Bland de jag känner är det en absolut majoritet bruna som blivit det och nästan ingen vit alls.
Det beror nog på att det är betydligt större chans att hitta något om man visiterar bruna människor. Risken att någon som ser klassiskt svensk ut skulle vara islamist eller gängkriminell är näst intill obefintlig.

Den grova GÄNG-kriminaliteten domineras av unga män i invandrartäta områden. Då är det där man ska jobba och sätta in motåtgärder.
Jag tycker utvecklingen med gängkriminell verksamhet i mitt älskade Sverige är otroligt oroväckande. Jag hade inte höjt ögonen om det likställdes med terrorbrott. Jag är nöjd med att politiker inser allvaret och oavsett okvädningsord från vänsterkanten står de på sig. Min förhoppning är att den här regeringen lägger en så stabil grund och får framgång i sina åtgärder att Sossarna (oavsett partiledare) får svårt att ändra om regler och gå tillbaka till MP:s och Centerns linje.

Nej det är det inte.

Ja verkligen! Att har så låga tankar och destruktiv syn på vår poliskår som du har....känns overkligt på nått sätt. Du hävdar att gemene polis passar på att begå sexuella övergrepp mot befolkningen? Att du ens klarar av att bo och verka i ett sådant land??
Förövrigt i den här tråden så länkas det väldigt många artiklar från aftonbladet. Sen när blev en sådan erkänd skvallerblaska trovärdig källa?
Nej jag menar inte att alla poliser är våldtäktsmän - men det finns åtminstone ett fall där polisen medgett att de begått en våldtäkt i samband med en "rutinvisitation" och där den enhet som ska utreda övergrepp avfärdar detta som antingen ett misstag eller berättigat. Ingen inom Polisen har reagerat på detta - således är den enda slutsatsen att organisationen anser att en våldtäkt mycket väl kan vara berättigat i den situationen.

Detta är inte heller något jag menar eller anser. Detta är något som inträffat.

Hur anser du att detta bör hanteras? Eftersom Polisen inte ska begå våldtäkter har det aldrig hänt?

Tycker du att de Röda har klarat sin uppgift bra?
Restriktionerna under pandemin var ett skämt.
Folk med normal inkomst tvingades sälja sina hus på landet för man hade inte råd med uppvärmningen, och bensinen för att ta sig till och från jobbet. Att bo på landet är tydligen bara för rika numera.
De redan extremt fattiga hade varken råd med värme eller mat.
Dem har totalt misslyckats med integrationen av många invandrare, vilket är en stor orsak till gängproblemen vi har idag i Sverige.

Så varför tror du de Röda skulle göra något bättre dessa 4 år när det misslyckats i 8 år?
De hade inte ens en regering eftersom C vägrade sammarbeta med V.
Jag tror inte att Blå kommer ge guld och gröna skogar. Men nu vann dem i valet, och då är det upp till bevis ifall dem kan göra bättre eller ej. Vi får vänta och sen döma helt enkelt.
Aha, floskelspridning utan innehåll.

Kom med några konkreta förslag på vad som ska ändras, var, hur och när och varföroch bifoga källor till hur vad-det-nu är fungerar.

Vad är du det vill ska hända alltså?

Varför då?

Det är alltså så att politik inte är som att "heja på fotbollslag".

Hela ditt inlägg är en "Heja på fotbollslag" grej.

Vad vill du?

Fråga de bruna människor du känner hur många gånger de blivit uttagna till visitation vid ställen som flygplatser etc och jämför med de vita du känner. Bland de jag känner är det en absolut majoritet bruna som blivit det och nästan ingen vit alls.
Jag förstår inte varför flygplatser med dess speciella utsatthet -blandas in i frågan om orimligheten i ett påstående som tvärsäkert säger att varenda brun kotte i ett utsatt område kommer bli tvångsvisiterad medans varenda vit kotte inte blir det. (se inlägg 156). De personer med utländskt påbrå jag känner är av typen som jag dvs. Svenssons med barn i olika ålder. Jag har aldrig hört dem säga att de blivit speciellt behandlade vid sina flygresor hem och tillbaka till Sverige. Min son fick sin Van utriven och genomsökt av knarkhund när han skulle in i Sverige igen. Liksom jag gissar att många med speciella bilar får en koll så inte det finns för mycket alkohol med så man kan misstänka smuggel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka