Tycker du att de Röda har klarat sin uppgift bra?Jag är väldigt röd och har svårt att förstå hur vettiga människor kan rösta blått och hur de som sitter i dagens regering kan tycka att de fattar vettiga beslut. För det måste dom väl ändå tycka att dom gör?
Jag skulle vilja få en bättre förståelse för hur exempelvis moderaterna resonerar, hittils har jag försökt med twitter men det är helt hopplöst - ingen sida verkar kunna föra vettiga diskussioner där.
Vad och vart kan jag läsa för att bättre förstå hur regeringen och de som röstar blåbrunt resonerar?
Tänker på när de exempelvis går emot det som vetenskapen säger och skyller allt på MP.
Restriktionerna under pandemin var ett skämt.
Folk med normal inkomst tvingades sälja sina hus på landet för man hade inte råd med uppvärmningen, och bensinen för att ta sig till och från jobbet. Att bo på landet är tydligen bara för rika numera.
De redan extremt fattiga hade varken råd med värme eller mat.
Dem har totalt misslyckats med integrationen av många invandrare, vilket är en stor orsak till gängproblemen vi har idag i Sverige.
Så varför tror du de Röda skulle göra något bättre dessa 4 år när det misslyckats i 8 år?
De hade inte ens en regering eftersom C vägrade sammarbeta med V.
Jag tror inte att Blå kommer ge guld och gröna skogar. Men nu vann dem i valet, och då är det upp till bevis ifall dem kan göra bättre eller ej. Vi får vänta och sen döma helt enkelt.