Hur går det ens att inte förstå vad jag menar? Googla på "Vi såg det inte komma"
Nja "allt" är det inte. Man satsar bla. på. Du väljer att kalla det repressalier -jag väljer att kalla det åtgärder även om jag också tycker det är en kontroversiell sådan. Det påtalas ofta här på buke "hot mot vår demokrati". Gängkriminaliteten med dess dödande är ett så stort och verkligt hot mot Sveriges demokrati att jag inte höjt på ögonbrynen om våra politiker utlyst undantagstillstånd och försatt Sverige i någon form av inhemsk krisberedskap.
Min förhoppning är såklart att ny regering kommer lyckas i arbetet med att bryta gängens dominans, att polis och i viss mån militär är de enda självklara alternativet för våldsmonopol. Jag hoppas det går så bra att Sossarna på grund av väljarprotester inte kan låta MP eller något annat lilleplutt parti få hålla i taktpinnen.
Så om våra utsatta områden var bebodda av tex Engelsmän, irländare eller ryssar så tänker du att vi inte någonsin skulle tänka oss att införa visitationszoner? För ALLT handlar om hudfärg? Och ja....för att inte slösa en massa tid och resurser -varför ska man inte sätta in åtgärder i de bostadsområden där problemen är som allra värst?