Meeee hur många namn ska du ha egentligen?!
Alla världens namn
Nej, men har haft svårt att hitta det där ultimata namnet. Men det lutar åt Lumi nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Meeee hur många namn ska du ha egentligen?!
Men Lumi (snö på finska) är ju ett samojednamn! Nämen det är jättefint. Har använt det till många spelkaraktärer.
Lumi är fint!Alla världens namn
Nej, men har haft svårt att hitta det där ultimata namnet. Men det lutar åt Lumi nu
Lumi är fint!
Jag antar att du redan funderat på Alba?
Jaa det är gulligt, betyder också ljus på franska . Typ?
Jaa det är gulligt, betyder också ljus på franska . Typ?
På tal om ljus på franska kom jag att tänka på Allumé/Allume = upplyst på franska, det kanske också skulle kunna vara ett namn
Förhoppningsvis trillar det in en liten tollar hane i januari och nu behöver jag hjälp med lite namn. Jag gillar namn som är plats namn, kopplade till Kanada och latin. Hit me
Ja det är fint och med på min lista. Blir nog lätt Lume där för jag brukar korta ner det mesta
Jo det är lätt hänt att de ändras under användning de där namnen. Frank heter allt som oftast Firre eftersom jag tycker det är lättare att säga namn som slutar på vokal
Attans - annars är det ju en del av det gaeliska namnet för Nova ScotiaInte funderat på det men har en bekant som heter det så är väl därför det aldrig kommit på tal öht
Attans - annars är det ju en del av det gaeliska namnet för Nova Scotia
Men visst gillar du franska namn?
Tänker att det finns massa roligt då om det inte behöver vara kopplat till något särskilt
Några namn som jag tänkte på
Nalini - betyder typ himmelsk ro (fatta vad enkel den valpen kommer bli! )
Lyn - litet lejon
Ettie - betyder något i stil med "hjärtats väktare" eller något åt det håller
Mavis - glädje (älskar det namnet pga Hotell transylvanien )
Soleil - sol
Cera - färgrik
Många av mina favoritnamn är på japanska, men iom att det är terriers för hela slanten för mig passar det ju inte in. Så nu funderar jag på musikrelaterade namn istället... ska inte ens ha valp på något år men man måste ju vara ute i god tid!
Är fortfarande inne på att skaffa en liten skottetik i framtiden, och blir det en vetefärgad måste den såklart få heta Debbie (eftersom den är en blondie ). Till en svart eller brindle har jag inga lika självklara namn, funderar på Patti men det är så svårt att säga...
Jag hävdar bestämt att terriers ska ha engelskklingande namn.
Polly - PJ Harvey
Dolores/Dolly - The Cranberries
Annie - Annie Lennox
Annars är Punk ett av mina absoluta favoritnamn.
Hoppas att det blir en skotte för dig så småningom. Så fina och charmiga hundar!
Sherlock approvesJag hävdar bestämt att terriers ska ha engelskklingande namn.
Ras, kön, tema, bokstav, typ av namn?Ingen som sitter på några nya guldkorn?
Mitteltik, inget speciellt temaRas, kön, tema, bokstav, typ av namn?